BB614 Bitkilerde Genlerin ve Gen İfadesinin Belirlenmesinde Kullanılan Yöntemler

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB614
Ad Bitkilerde Genlerin ve Gen İfadesinin Belirlenmesinde Kullanılan Yöntemler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR


Dersin Amacı / Hedefi

Bitkilerde genler ve gen ifadesinin tespiti ile ilgili tekniklerin öğretilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Nükleik asitler, Protein sentezi ve Proteinler, bitkilerde transkripsiyon ve protein sentezi, Gen-protein (enzim), gen-RNA dönüşümleri, Promotörler ve PCR ile promotorların belirlenmesi RT PCR analizleri ile mRNA varlığı, microarray, QRT-PCR analizi ve değerlendirilmesi, biyoinformatik.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders içeriği kapsamında hazırlanan notlar ve sunular.

Notlar

Moleküler Biyoloji Ed. Mehmet KARATAŞ Regulation of Gene Expression Editors: Gary H. Perdew, John P. Heuvel, Jeffrey M. Peters


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nükleik asitler ve yapısı, protein sentezi konularını bilir.
ÖÇ02 Bitkilerde gen ekspresyon tekniklerini anlayacak nitelikte transkripsiyon ve translasyon aşamalarını açıklayabilir ve yorumlayabilir.
ÖÇ03 Gen-Protein ilişkilerini açıklayabilir.
ÖÇ04 PCR teknolojisi ve RT PCR ile gen ifadelerinin tespiti konularını bilir, Farklı Gen ekspresyon tekniklerini karşılaştırabilir.
ÖÇ05 Moleküler Bitki Genetiği alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nükleik Asitler ve Yapısı Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Protein Sentezi ve Proteinler Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Bitkilerde transkripsiyon mekanizması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bitkilerde translasyon mekanizması Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Gen-Protein-(Enzim)-RNA dönüşümleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Bitkilerde promotorlar Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Bitkilerde promotorların PCR ve DNA dizileme teknikleri ile belirlenmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınavın hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Promotorların belirlenebileceği gen bankaları Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Microarray chiplerinin oluşturulması ve gen ifadesinin belirlenmesinde microarray analizleri Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 RT PCR analizleri ile mRNA varlığının tespiti Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 qRT-PCR analizleri ile gen ifadesinin miktarının belirlenmesi ve sonuçların değerlendirilmesi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 DNA sekanslama Teknolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 RNA sekanslama Teknolojisi Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Bioinformatik Ders ile ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınavın hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları SInavın hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53