BB607 Meyve Islahı ve Moleküler Yöntemlerin Meyve Islahında Kullanımı

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB607
Ad Meyve Islahı ve Moleküler Yöntemlerin Meyve Islahında Kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. YILDIZ KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler klasik ve moleküler ıslah yöntemleri konularında bilgi sahibi olur, uygulama yapabilir, yorumlayabilir.

Dersin İçeriği

Klasik ıslah yöntemleri ve ıslahta kullanılan moleküler yöntemler, seleksiyon ıslahı, karşılıklı melezleme, mutasyon ıslahı vb.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders içeriği kapsamında hazırlanan notlar ve sunular.

Notlar

Fruit Breeding Editors: Marisa Luisa Badenes, David H. Byrne


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Islah yöntemlerini öğrenir
ÖÇ02 Islah yöntemlerini uygulayabilir
ÖÇ03 Islah yöntemlerini karşılaştırarak yorumlayabilir
ÖÇ04 Bahçe bitkilerinde kullanılacak ıslah yöntemlerini ve moleküler teknikleri bilir
ÖÇ05 Bitki ıslahında kullanılan moleküler teknikleri uygulayabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 1
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Meyvelerin klasik yöntemlerle ıslahına giriş Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
2 Islah Yöntemleri Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Seleksiyon Islahı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Mutasyon ıslahı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Melezleme Islahı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Ploidi Islahı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Biyoteknoji ve Islah Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Doku Kültürü yöntemleri ve Islahta Kullanımları Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Meyvelerin moleküler yöntemlerle ıslahına giriş Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Moleküler markırların ıslahta kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Moleküler yöntemlerle ıslah konusundaki son gelişmeler Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
13 Genetik kaynakların in vivo korunması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Genetik kaynakların biyoteknolojik yöntemlerle korunması Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Meyve Islahında Markörler Yardımıyla seleksiyon ve kullanımı Ders notundaki ilgili konuların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53