Genel Bilgi
Kod | BB0055 |
Ad | Subtropik meyvelerde abiyotik strese toleranslılık mekanizması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MERAL INCESU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MERAL INCESU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Subtropik meyve türlerinde abiyotik strese tolerans mekanizmasının irdelenmesi
Dersin İçeriği
Turunçgil, avokado ,Trabzon hurması, kivi ve pikanda demir, çinko, bor ve tuz stresinin tolerans mekanizmalarını ve moleküler tepkilerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Bitkilerde biyotik ve abiyotik stresler (Audil Gull, Ajaz Ahmad Lone and Noor Ul Islam) Wani
Notlar
Konuyla ilgili literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Subtropik meyvelerde abiyotik strese karşı tolerans mekanizmasını açıklar |
ÖÇ02 | subtropik meyvelerde kuraklık stresi ve soğuk stresini uygular |
ÖÇ03 | subtropik meyvelerde yüksek sıcaklık stresini uygular |
ÖÇ04 | subtropik meyvelerde tuz stresini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Abiyotik stres tanımı | abiyotik stres tanımı üzerinde konuşulacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Demirin bitki yaşamı için önemi ve demir eksikliği | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | demir alımında etkin ve zayıf bitkiler ve bunların demir alım mekanizması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Çinkonun bitki yaşamı için önemi ve çinko noksanlığı | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Çinko alım mekanizması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | turunçgillerde demir ve çinko ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
7 | avokadoda demir ve çinko ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
8 | trabzon hurmasında demir ve çinko ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | kivide demir ve çinko ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
10 | Borun bitki yaşamı için önemi, bor noksanlığı ve bor toksisitesi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | bor alım mekanizması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Bitkilerde tuz stresi | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | tuz stresine tolerans mekanizması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | turunçgiller tuz stresi ile ilgili makale tartışması | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Avokado, trabzon hurması ve kivide tuz stresi makalelerini tartışma | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final sınavı | makale önerilecek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Final sınavı | makale | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |