BB021 Bağcılıkta Araştırma Organizasyonu

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB021
Ad Bağcılıkta Araştırma Organizasyonu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SERPİL TANGOLAR


Dersin Amacı / Hedefi

Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar ve bunların yaptığı araştırmaları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları, Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar, araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler, bağcılık alanındaki araştırma raporlarının yer aldığı yayınlar, bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular. Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar, Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri, bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar. Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çelik, S., 1998. Bağcılık (Ampeloloji). Trakya Üniv. Tekirdağ Ziraat Fakültesi Bahçe Bitkileri Bölümü, Anadolu Matbaa Ambalaj San. ve Tic. Ltd. Şti. 426 s.

Notlar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi:1, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye ve dünya bağcılığında öncelikli araştırma konularını anlatır.
ÖÇ02 Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantıları ve öne çıkan konuları açıklar.
ÖÇ03 Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşları tanır.
ÖÇ04 Araştırma projelerinin hazırlanmasında dikkate alınan temel esasları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilir, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünya bağcılığında öncelikli araştırma konuları Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye bağcılığında öncelikli araştırma konuları Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Bağcılık araştırmalarında karılaşılan sorunlar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Araştırma konusunun seçiminde dikkate alınacak ilkeler Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Bağcılık alanındaki araştırma raporları Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Bağcılık araştırmalarının yer aldığı yayınlar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Bağcılık alanında gerçekleştirilen önemli bilimsel toplantılar ve öne çıkan konular Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Önemli bilimsel toplantılar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Türkiye'de bağcılık alanında araştırma yapan kurum ve kuruluşlar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Ziraat Fakülteleri ile Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı bünyesinde bağcılık alanındaki araştırma etkinlikleri Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Bağcılık araştırma projelerine destek veren kurum ve kuruluşlar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Projelerin hazırlanmasında dikkate alınan temel esaslar Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Projelerin hazırlanması Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Proje sunumu Ders ile ilgili bilgilerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 02:53