Genel Bilgi
Kod | SNFS231 |
Ad | Geleneksel Çocuk Oyunları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ZEKİYE ÇAĞIMLAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuk oyunlarının çocuğun fiziksel ve sosyal beceri gelişimindeki önemini kavratmak, geleneksel çocuk oyunlarının oynanma zamanı, mekanı, malzemesi, oynayan kişi sayısı ve oyunların amacı doğrultusunda değerlendirmesi farkettirmek dersin amacını oluşturur
Dersin İçeriği
Geleneksel çocuk oyunlarının temel özellikleri, geleneksel çocuk oyun çeşitleri ve oyun malzemeleri ile oyun tekerlemeleri dersin içeriğini oluşturur
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Geçmişten Günümüze Türkiye'de Geleneksel Çocuk Oyunları Yazar: Handan Asude Başal Yayınevi: Nobel Akademik Yayıncılık
Notlar
Geleneksel çocuk oyunları ile ilgili yazılmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | yaşa göre çocuk oyunlarını sıralar |
ÖÇ02 | çocuk ve oyun kavramının önemini açıklar |
ÖÇ03 | oyun tekerlemelerini söyler |
ÖÇ04 | geleneksel Türk çocuk oyunlarını anlatır |
ÖÇ05 | oyunun çocuğun gelişimindeki önemini açıklar |
ÖÇ06 | Çocuk oyunlarının oyun malzemelerini tanır |
ÖÇ07 | Çocuk oyunlarının çocuk açısından fiziksel gelişimine katsını kavrar |
ÖÇ08 | çocuk oyunlarının çocuğun sosyal gelişimine katkısını kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği kapsamında yer alan derslerle (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) ilgili kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul döneminde (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğrenim gören öğrencilerin gelişim özelliklerine göre özgün öğrenme ortamları oluşturur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişi (bilim insanları, gazeteci, ressam, yazar vb.), olay ve olguları, eğitim uygulamaları ile ilişkilendirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlkokul dönemi (1., 2., 3., 4. Sınıf) öğretim programında yer alan derslerin (Matematik, Türkçe, Fen Bilimleri, Hayat Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Müzik, Oyun ve Fiziki Etkinlikler, vb.) öğretiminde uygun öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanatsal eser ve çalışmaların, öğrenci gelişimine katkısının farkında olur ve öğretim uygulamalarına yansıtır. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde, bilimsel süreç becerilerini kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin gelişimine uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerinin ve öğrenme ürünlerinin değerlendirilmesinde, farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve tekniklerini kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etkili öğretme-öğrenme süreçlerini oluşturmak için uygun materyalleri geliştirir ve bu süreçte bilişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretim süreçlerini yürütürken karşılaşılan sorunların çözümünde, hem bireysel hem de ilgili diğer kişilerle (aile, öğretmen, yönetici vb.) birlikte sorumluluk alır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öz değerlendirme yaparak mesleki bilgi ve becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel öğrenme becerisi ile edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İlgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal, sosyal ve teknolojik alanlarda eğitim gereksinimlerini karşılar. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak paylaşır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitsel süreçteki paydaşları (öğrencileri, öğretmen arkadaşları, okul yönetimi ve veli) ile etkili iletişim kurar ve aile katılımını sağlamak için stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim-öğretim sürecinde, eğitimin genel amaçlarına ve temel ilkelerine uygun davranır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme kapsamında öğrencilerini, içinde bulunduğu sosyal çevresini ve toplumu geliştirmek için proje ve etkinlikler tasarlar. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yakın çevresinde, ülkesinde ve dünyada ortaya çıkan bilimsel, sanatsal, sosyal, ekonomik ve teknolojik olgu ve olayları takip ederek eğitsel uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirmede, sınıf öğretmenliği alanının çok disiplinli ve disiplinler arası olma özelliğini dikkate alır. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Birleştirilmiş sınıflarda, öğretimi planlama, uygulama ve değerlendirme bilgi ve becerisine sahip olur. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili gelişmeleri yabancı/uluslar arası kaynaklardan takip eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Evrensel ve kök değerleri benimseyerek öğrencilerine ve çevresine rol model olur. | 3 |
PÖÇ24 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Günlük ve mesleki yaşamında, Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanarak model olur. | 3 |
PÖÇ25 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlkokul öğretmeni olarak insan ve çocuk haklarının evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü, çevre, sağlık ve iş güvenliği konularında bilgili ve duyarlıdır. | |
PÖÇ26 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eğitim felsefeleri ile eğitim programları arasındaki ilişkiyi analiz ederek öğretim uygulamalarına yansıtır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | dersin içeriğinin anlatılması | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | cocuk için oyunun önemini anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | çocuk oyunlarının çeşitlerini anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | çocuk oyunlarının tarihçesini anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | çocuk oyunlarında oyun sırasının önemini, oyun sırasını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | yaşa göre çocuk oyunlarını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | kız ve erkek çocuk oyunlarını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | açık ve kapalı alan oyunları tanıtma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | oyun tekerlemelerini tanıtma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | geleneksel Türk çocuk oyunlarını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Örnek çocuk oyunlarının oynanışını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | oyun içinde çocuğun önemini anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | mevsimsel çocuk oyunlarını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | oyun araçlarını anlatma | önceden okunması istenen makale ve kitapların okunmuş olunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 7 | 1 | 7 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |