Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P149 |
Ad | Botanik ve Bitki Sistematiği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi DENİZ BOZ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dünyanın biyosfer kısmında yer alan canlılar alemi içerisinde bitkileri tanıtması. Bu bitkilerin iç ve dış yapılarını ve özelliklerini ortaya koyması. Aynı şekilde bitki organlarının yapı ve özelliklerini belirtmesi. Canlılar alemi içerisinde sistematik açıdan bitkilerin kategorisini çizmesi ve özellikle peyzaj mimarlığı bölümünde kullanılan veya kullanılabilecek bitkilerin kategori ve taksonlarını açıklaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders de bitki hücresi ve organeller, Bitkilerin morfolojik ve anatomik özellikleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Ders notları, haftalık olarak ÇÜBİS ortamında öğrenci ile paylaşılmaktadır.
Notlar
Botanik ile ilgili tüm yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Peyzaj Mimarlığı alanında kullanılan bitkilerin genel olarak yapılarını açıklar. |
ÖÇ02 | Bitkilerin üreme ve gelişimi ile ilgili kavramları peyzaj mimarlığı alanında kullanır. |
ÖÇ03 | Farklı bitki grupları arasında sistematik farklılıkları bilme ve bitkileri ayırt edebilme yeteneği gösterir. |
ÖÇ04 | Bitkilerde üreme ve üreme organlarının işlevlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Bitkisel organların yapılarını ve işlevlerini açıklar |
ÖÇ06 | Büyük bitki grupları arasındakı farkı ayırt eder |
ÖÇ07 | Bitki sistematiği konusunda temel kuralları açıklar |
ÖÇ08 | Bitkisel hormonlar ve etki mekanizmaları hakkında bilgileri uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Canlılar, canlılarla cansızların ayırt edilmesi, canlıların sınıflandırılması, bitkiler alemi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Bitkiler ile hayvanlar arasındaki farklar, Bitkilerin özellikleri, bitkiler alemi ile uğraşan bilim dalının sınıflandırılması | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Bitki sitolojisi, hücre çeperi, orta lamel, hücre içerisindeki kimyasal maddeler, hücrenin canlı ve cansız kısımları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Bitki hücresi organelleri, endoplazmik retikulum, ribozom, golgi cihazı, kromozom, çekirdek | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Mitokondri, plastidler, hücre çeperi, geçitler, renk maddeleri, reçine ve balzamlar, alkoloidler, proteinler ve amino asitler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Hücre bölünmesi, hücre şekilleri, amitoz, mitoz ve mayoz bölünme | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Bitki histolojisi, dokunun tanımı, mersitem bölünmez, parankima dokusu, koruyucu doku, mantar | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Destek, iletim ve salgı dokusu, stomalar ve tüyler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Bitki organografisi, kök, gövde, yaprak anatomisi | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Çiçek, çiçek şekilleri, Kapalı tohumlu bitki çiçeğinin genel yapısı, çiçeklerde eşeylilik, tohum ve meyve | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Canlıların sınıflandırılması, Bu sınıflandırmada bitkiler aleminin yeri ve peyzaj bitkileri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Tohumsuz bitkiler, tohumlu bitkiler, açık tohumlular | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Kapalı tohumlular ve döllenme, Tek çenekliler, çift çenekliler | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Bitkilerin Latince okunuş şekilleri, Bitki isimlerinin yazılış kuralları ve bitki isimlerindeki işaret ve harflerin özellikleri | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve kaynak ek kitap ve gösterimler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |