Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P155 |
Ad | Peyzaj Ekolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj mimarlığı çalışma konularında ekolojinin önemini kavraması ve ekolojik yaklaşımlı planlama ve tasarım uygulamalarında kullanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel ekolojik kavramlar, çevre, doğa, peyzaj, ekolojik faktörler, ekoloji biliminin çalışma alanları, sistem, doğal ve yapay sistem ekosistem kavramları, ekosistem ögeleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çepel, N., Orman, Peyzaj Ekolojisi ve Genel Ekoloji Çepel, N., Peyzaj Ekolojisi
Notlar
Ders anlatımında yararlanmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kaynak bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekoloji ile ilgili temel kavramları tanımlar |
ÖÇ02 | Çevre, doğa, peyzaj, ekolojik faktörleri ayırt eder. |
ÖÇ03 | Ekoloji bilimini diğer mesleklerle ve peyzaj mimarlığı ile ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Terimleri latince kökenine göre tanımlar/ayırt der. |
ÖÇ05 | Doğal ve yapay sistem kavramları tanımlar/farkını ayırt eder |
ÖÇ06 | Doğal ve yapay sistemlere örnekler verir. |
ÖÇ07 | Çevre sorunlarını bilimsel bir yaklaşımla analiz eder. |
ÖÇ08 | Ekolojinin temel yaklaşımlarını günlük hayata aktarır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı ve içeriği ile ilgili bilgiler, kaynak tanıtımı. | ders paketlerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Ekoloji biliminin kapsamı ve diğer mesleklerle ilişkisi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Çevre doğa ve peyzaj kavramlarının tanımı birbirleriyle ilişkisi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ekolojinin peyzaj mimarlığı ile ilişkisi, Peyzaj mimarlığı açısından ekolojinin temel kavramları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Peyzaj mimarlığı açısından ekolojinin temel kavramlarına devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ekolojik faktörlerin tanımı | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ekolojik faktörler devam | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sistem, doğal ve yapay sistem kavramları ve sistem ögelerinin önemi. | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ekosistem kavramı, ekosistem ögeleri ve görevleri. Örnek ekosistem ilişki şemaları | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Ekosistemde madde ve enerji döngüsü | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çevre sorunları, ekolojik faktörler ve ekosistem arasındaki ilişki | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | devam-Çevre sorunları, ekolojik faktörler ve ekosistem arasındaki ilişki | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Öğrenci sunumları ve genel tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 2-Öğrenci sunumları ve genel tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | YIL SONU SINAVI | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | YIL SONU SINAVI | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |