Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | UIN101 |
Ad | İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. PERAN SEMA SEVÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. ELA GÜRSOY
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda öğrencilerin konuştuğu kişilerin yavaş ve anlaşılır bir şekilde konuşması halinde basit düzeyde iletişim kurmaları; kendini ya da başkalarını tanıtmaları, bu bağlamda nerede oturduğu, kimleri tanıdığı, sahip oldukları ve benzeri temel sorular yoluyla iletişim kurmaları, somut gereksinimlerini karşılayabilmek adına bilinen, günlük ifadeleri, çok temel deyimleri anlayabilme ve kullanabilmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Evolve 1 Ders kitabı
Notlar
İlgili makale ve videolar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gündelik yaşamı sürdürebilmeyi sağlayacak günlük hayatta kullanılan temel ifadeleri kullanır |
ÖÇ02 | Dinleme ve okuma metinlerinde geçen pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kavrar |
ÖÇ03 | Pek çok ortamda sıklıkla kullanılan ifade ve cümleleri kullanır. |
ÖÇ04 | Sosyal ortamlarda kendisini uygun bir biçimde tanıtır. |
ÖÇ05 | Sosyal ortamlarda kişisel bilgiler ile ilgili soru sorar ve cevap verir. |
ÖÇ06 | Sosyal bağlamda tanıdık ve rutin konularla ilgili iletişim kurar. |
ÖÇ07 | Kendi geçmişini, yakın çevresini ve olayları yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
ÖÇ08 | Temel paragraf yazma becerisi kazanır. |
ÖÇ09 | Çeşitli konularda kısa ve basit pargraflar yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Aitlik sıfatları; olumlu olumsuz cümleler ve kısaltmalar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
2 | where sorusuyla çoğullar; yer bildiren zarflar | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
3 | Kişi zamirleri; belgisiz ve belgili belirteçlerin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | 'whose' soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Sahiplik ifadelerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı; işaret sıfatlarının kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
6 | Miktar bildiren sıfatların olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Sahiplik sıfatları; sahiplik zamirlerinin olumlu, olumsuz cümlede ve soru cümlelerinde kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | saati sorma ve zaman ifadeleri; şimdiki zaman ve Wh- soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Geniş zaman; olumlu- olumsuz soru cümleleri | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Nesne zamirlerinin cümlede tanımlanması ve kullanılması | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
12 | Genis zaman Wh- soru ve cevapları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | 'var' 'yok' cümlelei | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
14 | Geniş zaman Wh- ile bilgi soruları | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | cümlede sıfatların yerleri ve isimlsrden önce kullanımı | Bir önceki hafta işlenilen ders tekrar edilmelidir. Konuyla ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki dersler tekrar edilmelidir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |