Genel Bilgi
Kod | P266 |
Ad | Süs Bitkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj Mimarlığı çalışmalarında estetik ve fonksiyonel amaçlarla kullanılan otsu bitkilerin sınıflandırılması, familya cins ve türlerin özelliklerinin tanıtılması. Kullanım alanları ile ilgili genel bilgilerin sunulması. Genel anlamda bitkilerle ilgili bazı terimlerin açıklanması. Herbaryum yapılmasını sağlayarak bitkilerle ilgili bilgilerin kalıcı olmasını sağlamak.
Dersin İçeriği
Otsu bitkilerin sınıflandırması, bu gruptaki ve dış mekanlarda kullanıma uygun bitki türlerini içine alan önemli familyalar. Bu familyaların, kullanıma uygun cins ve türlerinin genel özellikleri, kullanım ve yetiştiricilikle ilgili nitelikleri. Familya, cins veya tür bazında çevresel ıslahta kullanılanların tanıtımı.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Söğüt, Z., 1996. Su Bitkileri ve Peyzaj Mimarlığında Kullanımı, Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi genel Yayın No 122, Ders Kitapları no 35 Adana
Notlar
Mevsimlikler, çok yıllık otsular, çatı bahçeleri, su bahçeleri, kaktüs ve sukkulentler, üretim tekniği, fidanlık tekniği konularındaki tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Süs bitkilerinde yer alan familya, cins ve türleri tanır |
ÖÇ02 | Bitkilerle ilgili bazı temel bilgileri edinir |
ÖÇ03 | Bitkilerin kullanım alanları ile ilgili bilgi sahibi olarak temel bir takım yorumlarda bulunur |
ÖÇ04 | Sorunların çözümünde bu bitki türlerinin kullanımları ile ilgili yorum yapar |
ÖÇ05 | Özel bahçeler oluşturmada bitkilerin rolünü bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Süs bitkileri kavramı, Türkiye'de yapılan sınıflandırma. Ülkesel ölçekte ve dünyada üretim ve pazarlama. | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Süs bitkilerinin kullanım alanları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği: üretim yapıları, özellikleri, tipleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:üretim teknikleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:şaşırtma, budama teknikleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Süs bitkileri grupları içinde dış mekan bitkilerinin üretimi; fidanlık tekniği:bitki büyüme düzenleyicileri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; küçük çalı ve çalımsı bitkiler, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; küçük çalı ve çalımsı bitkiler, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları, alan çalışması | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; soğanlı yumrulu bitkiler, sınıflandırma, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; su bitkileri, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-2 | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-3 | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dış mekanlarda kullanılan bitki grupları; mevsimlik ve çok yıllıklar, bazı önemli cinsler, türler, genel özellikleri ve kullanımları-4 | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-14 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |