Genel Bilgi
Kod | P357 |
Ad | Ağaçlandırma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ağaçlar ve ağaçlandırma ile ile ilgili temel bilgilerin verilerek ağaçlandırmanın nitelikleri ve gerekliliği hakkında bilgi sahibi olunması
Dersin İçeriği
Ağaçlar; insan yaşamındaki yeri, Dünya ve ülkemizde ağaçlandırma tarihçesi, Orman varlığımız, Ülkemizde ağaçlandırma ile ilgili kurumlar, ağaçların işlevler, ağaçlandırmada etkili çevresel faktörler, bitki tür ve fidan seçimi, dikim alanı hazırlığı, dikim, bakım
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Dersin sorumlusunun hazırladığı ders notları
Notlar
Ağaçlar ve ağaçlandırma ile ilgili tüm kitaplar, yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ağaçlar hakkındaki bilgilerini derinleştirir |
ÖÇ02 | Ağaçlandırmanın önemini kavrar |
ÖÇ03 | Değişen dünya koşullarında ağaçlandırmanın yararlarını bilir, yorumlar |
ÖÇ04 | Çeşitli çevresel sorunlara karşı ağaçlandırma hakkında yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe, günümüzdeki ormanlar ve ağaçlandırmalar | Ders bilgi paketini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
2 | Bir ağacın ekosistemdeki yeri, ağaçların ve ormanların yararları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Ağaçların ve ormanların yararları, Türkiye'de orman kayıplarının nedenleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ağaçlandırmada etkili çevresel faktörler; kentlerde ağaç ölümlerinin nedenleri | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar; alanın fiziksel nitelikleri (topoğrafya, eğim, bakı, enlem, boylam, denizden uzaklık ve yükseklik) | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar; iklim (sıcaklık, ışık, nemlilik ve yağış, rüzgar, vd) | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar: Toprak, Flora ve Fauna, hidroloji | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağaçlandırmada etkili çevresel koşullar: alan kullanımı ve altyapı olanakları, mülkiyet, kirlilikler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Alan hazırlığı ve dikim (topoğrafyanın uygun hale getirilmesi, toprak ıslahı, dikim çukurlarının açılması) | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kentsel alanlarda ağaç dikim alanlarında alınması gereken önlemler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dikim aralıklarını etkileyen faktörler (çevre koşulları, topoğrafya, alan büyüklüğü, amaç), dikim (zaman, çevresel koşullar, bitki, toprak), dikimde dikkat edilecek hususlar | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-10 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitki türü seçimi, etkili hususlar; fiziksel özellikleri, orijini, çevresel istekleri, ekonomik değeri, istilacılığı, çevresel katkıları | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitki tür seçimi, fidan özellikleri, budama, koruma önlemleri, bakım (sulama, gübreleme, toprak işleme, vd) | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-12 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Büyük fidan söküm, taşıma ve dikimi, örnekler | Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma-13 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı-1 | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Sınav hazırlığı-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |