BBP351 Organik Tarım

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod BBP351
Ad Organik Tarım
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SEMİH TANGOLAR (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BERKEN ÇİMEN (Güz) (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, organik tarımın dünya ve Türkiye deki mevcut durumunu, organik tarımın genel ilkelerini, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon işlemlerini, organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile karşılanması, hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrolünde kullanılan yöntemler ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örneklerinin verilmesidir.

Dersin İçeriği

Bu derste, organik tarımın dünya ve Türkiyedeki mevcut durumu, amacı ve prensipleri hakkında bilgi verilmekte, ayrıca organik tarımın geliştirilmesi kapsamında, toprağın besin maddelerince doğal yollar ile zenginleştirilmesi, hastalık, zararlı ve yabancı otları kontrol için kullanılan yöntemler, organik tarımda kontrol ve sertifikasyon konuları ile bazı bitki türlerinde organik yetiştiricilik örnekleri verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan A.Ş. Mesleki Kitaplar Serisi:1, Ankara.

Notlar

Çelik, H., Ağaoğlu, Y. S, Fidan, Y, Marasalı, B., Söylemezoğlu, G. 1998. Genel Bağcılık. SunFidan


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Organik tarımın amaçlarını anlatır.
ÖÇ02 Organik ve Konvansiyonel tarım arasındaki farklılıkları anlatır.
ÖÇ03 Doğal kaynakları korumada kaynak kontrolünü anlatır.
ÖÇ04 Organik tarımda kullanılan hastalık, zararlı ve yabancı ot kontrol yöntemlerini anlatır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Organik tarım: geçmişi, bugünü ve geleceği hakkında bilgi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
2 Çevre kirliliği 1 (Hava ve su kirliliği ve bunu oluşturan etmenler) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
3 Çevre kirliliği2 (Tarımsal kirlilik ve konvansiyonel tarımın oluşturduğu kirlilik) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
4 Organik tarımda bitki besin maddesi kaynakları Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
5 Azotun, Fosforun ve Potasyumun doğal yollarla karşılanması Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
6 Organik Gübreler (çiftlik gübresi) Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Organik Gübreler (kompost yapımı) Dersle ilgili bilgilerin okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
9 Biyolojik mücadele Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
10 Biyoteknik kontrol Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
11 Yabancı ot yönetimi Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
12 Ekim Nöbeti Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
13 Örtü altında organik tarım Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
14 Organik tarım yönetmeliği Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
15 Organik tarımda sertifikasyon Dersle ilgili bilgilerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:12