P345 Peyzaj Planlama Projesi 1

6 AKTS - 5-2 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod P345
Ad Peyzaj Planlama Projesi 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 5-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Peyzaj planlama sürecinde analitik araştırma yöntemlerini uygulamalı olarak öğretmek.

Dersin İçeriği

Bir peyzaj bütününde; temel peyzaj bileşenlerinin analizi, tematik haritalar yoluyla sunulması ve peyzaj tipolojisinin belirlenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Paylaşılan ders notları

Notlar

Konu ile ilgili tüm kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel peyzaj bileşenlerinin analizini yapar.
ÖÇ02 Tematik haritaların CBS ortamında hazırlar.
ÖÇ03 Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesini yapar.
ÖÇ04 Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanmasını yapar.
ÖÇ05 Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanmasını anlar.
ÖÇ06 Analitik rapor sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje konusunun ve planlama alanının tanıtımı. Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Planlama alanı olarak seçilen peyzaj bütününde arazi sörveyi çalışması. Hava/uydu görüntülerinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
4 Vektörel haritaların CBS ortamında hazırlanması. Yazılımların uygulama notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Haritaların CBS ortamında birleştirilmesi. Harita çakıştırma ile ilgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Haritaların CBS ortamında hazırlanması. Harita formatı ile ilgili literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 CBS tabanlı Tematik Haritaların analiz edilmesi CBS analizleri ile ilgili okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınav Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Jüri Değerlendirmesi
9 Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesi. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
10 Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanması. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanması. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
12 Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması ve değerlendirmesi. Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. Sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması 2 Sunumların hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ve değerlendirme Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 156
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,24
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:12