Genel Bilgi
Kod | P345 |
Ad | Peyzaj Planlama Projesi 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj planlama sürecinde analitik araştırma yöntemlerini uygulamalı olarak öğretmek.
Dersin İçeriği
Bir peyzaj bütününde; temel peyzaj bileşenlerinin analizi, tematik haritalar yoluyla sunulması ve peyzaj tipolojisinin belirlenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ders için ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Paylaşılan ders notları
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel peyzaj bileşenlerinin analizini yapar. |
ÖÇ02 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlar. |
ÖÇ03 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesini yapar. |
ÖÇ04 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanmasını yapar. |
ÖÇ05 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanmasını anlar. |
ÖÇ06 | Analitik rapor sunar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje konusunun ve planlama alanının tanıtımı. | Literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
2 | Planlama alanı olarak seçilen peyzaj bütününde arazi sörveyi çalışması. | Hava/uydu görüntülerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Tematik haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Vektörel haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Yazılımların uygulama notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Haritaların CBS ortamında birleştirilmesi. | Harita çakıştırma ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Haritaların CBS ortamında hazırlanması. | Harita formatı ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | CBS tabanlı Tematik Haritaların analiz edilmesi | CBS analizleri ile ilgili okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
9 | Tematik haritaların çakıştırılması ile peyzaj tipleri ve karakter kodlarının belirlenmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Belirlenen peyzaj tiplerinin yersel yayılışının haritalanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Peyzaj tiplerine ait temel metriklerin hesaplanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Peyzaj Analizi raporunun hazırlanması ve değerlendirmesi. | Ders notundaki ilgili konuların ve örnek çalışmaların gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması. | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması 2 | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları ve değerlendirme | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı yapmak. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 6 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |