P354 Peyzaj Planlamada Uzaktan Algılama

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod P354
Ad Peyzaj Planlamada Uzaktan Algılama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste, peyzaj planlama çalışmalarında kullanılabilecek uzaktan algılama enstrümanlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Dersin sonunda, öğrencinin uzaktan algılamanın temel prensiplerini kavrayarak vejetasyon, toprak, su kaynakları ve atmosfer analizine yönelik uygulamaları değerlendirebilmesi; ayrıca günümüzde ve yakın gelecekte kullanıma girecek platformları ve algılayıcıları tanımlayabilmesi amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Arazi kullanımı ve örtüsünün tanımı, bu bilgilerin önemi ve kullanım alanları, uzaktan algılama ile arazi sınıflama ve avantajları, kullanılan sınıflama teknikleri, algoritmalar ve uzaktan algılamanın temel öğelerinden (yansıma, yersel çözünürlük ve zaman) arazi sınıflamada optimum düzeyde yararlanma

Dersin Ön Koşulu

Ders için ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Dersin sorumlusu tarafından hazırlanan ders notları.

Notlar

Ders ile ilgili bulunan yerli ve yabancı kaynaklar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görüntü analizi süreçlerini hatırlar ve açıklar.
ÖÇ02 Uzaktan algılama platformlarını sıralar ve kullanır.
ÖÇ03 Görüntü ön işleme tekniklerini uygular.
ÖÇ04 Arazi örtüsü/kullanımı haritalama işlemini gerçekleştirir.
ÖÇ05 Değişim analizini yapar ve sonuçlarını yorumlar.
ÖÇ06 Veri dönüşümleri ve uzaktan algılama indislerini uygular.
ÖÇ07 Görüntü yorumlama tekniklerini geliştirir.
ÖÇ08 Uzaktan algılanmış verileri kullanarak analiz süreçleri tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uzaktan algılamanın tanımı, elektromanyetik enerji Konu ile ilgili tüm kaynaklar Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Uydu özellikler, görüntü çözünürlükleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Çok bantlı algılayıcılar, meteoroloji ve okyanus uygulamalarında kullanılan veriler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Peyzaj planlamada kullanılan algılayıcılar ve platformlar Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Görüntü yorumlama ve analizi, Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Görsel görüntüyorumlama Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Görüntü işleme ve analizi: ön-işleme, görüntü zenginleştirme Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 VİZE SINAVI Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Görüntü sınıflaması uygulaması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Görüntü sınıflaması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Değişim analizleri Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Değişim analiz teknikleri uygulaması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Veri entegrasyonu Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İndeksler ve dönüşümler Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Laboratuvar uygulaması Paylaşılan ders notlarını inceleme, çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yıl Sonu Sınavı Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl Sonu Sınavı ve değerlendirme Sınava hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 07:32