TYS384 Arazi Toplulaştırma

3 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TYS384
Ad Arazi Toplulaştırma
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURÇAK KAPUR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. BURÇAK KAPUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı teknik olarak arazi toplulaştırma projesi yapabilmek ve konuyla ilgili yasal düzenlemeleri öğrenmektir.

Dersin İçeriği

Arazi toplulaştırma uygulamalarının geçmişten günümüze tarihsel ve yasal gelişimi, arazi parçalanmasının nedenleri ve çözüm önerileri, toplulaştırmanın gerekliliği, toplulaştırma uygulamalarında gerekli bilgileri ve uygulamanın nasıl yapıldığı öğretmektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

ARAZİ TOPLULAŞTIRMASI Prof. Dr. Bahri Çevik Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Genel Yayın No:219 Ders Kitapları Yayın No:a-69

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplulaştırmanın tarımdaki önemi ve gerekliliğini tanıma ve anlatabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ02 Kadastro bilgileri ve arazi sınıflarını yorumlayabilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ03 Yeni arazi dağıtım planı hazırlama yöntemlerini seçebilme yeteneğini kazanır.
ÖÇ04 Yeni teknolojileri kullanarak toplulaştırma planı türetebilmeyi öğrenir.
ÖÇ05 Toplulaştırma projesi hazırlama işlemini bütün olarak kavrayabilme yeteneğini kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurlarını, insan gereksinimlerini karşılamada sürdürülebilir şekilde planlama anlayışını kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini öğrenir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde anlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, bakım ve yönetimi çalışmalarına yansıtabilecek bilgileri edinir ve peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgisini kullanır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel unsurlarından birisi olan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama ve uygulma becerisi edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi edinir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi edinir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesi için ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kazanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Türkiye de tarımsal yapıya ilişkin sorunlar Ders kitabının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Toprak reformu ve tarım reformu kavramları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Türkiye de toprak mülkiyetinin düzenlenmesine ilişkin çalışmalar Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Türkiye de toprak ve tarım reformu çalışmalarının temel ilkeleri ve uygulamaları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Toprak reformu uygulamalarında kırsal yerleşim düzenlemesi yönünden öngörülen ilkeler Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Türkiye de arazi parçalanmasının nedenleri ve sakıncaları Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Arazi toplulaştırmasının tanımı, kapsamı, toplulaştırma uygulamalarının yasal ve tarihsel gelişimi; Arazi toplulaştırmasının tarım işletmelerinin yapısı üzerine etkileri Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tarım reformu bölgelerinde arazi toplulaştırması uygulamaları, Arazi derecelendirmesinin yapılması, Yeni yerleşim planlamasının yapılması Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Yeni yerleşim planının yapılması, ulaşım sistemlerinin planlanması Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Arazi toplulaştırma projelerinin uygulanmasında ortaya çıkan sorunlar ve alınması gerekli önlemler Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 1 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 2 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının hesaplanması 3 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Örnek arazi toplulaştırma uygulamasının çizimi 4 Ders kitabının ilgili bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlanmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 05:13