Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | P344 |
Ad | Peyzaj Planlama Projesi 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 6-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 7 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Peyzaj tipolojisi belirlenmiş peyzajlara dair analiz ve sentez aşamasının tamamlanması ve plan kararlarının üretilmesi süreçlerinde yer alması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Peyzaj planlama temel kavramlar, analitik yöntemler, karar verme süreçleri, planlama stratejisinin uygulamaya aktarılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ulusal ve uluslararası düzeyde proje raporları, rehber kitaplar, periyodikler Dobson, J. E. 1995. NOAA Coastal Change Analysis Program (C-CAP) : guidance for regional implementation. NOAA technical report NMFS ; 123
Notlar
Ders anlatımında yararlanmak üzere çok sayıda ulusal ve uluslararası kaynak bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Koruma/kullanma uygunluğunu belirleme yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Kullanım uygunluğu analizi için uygunluk puanlaması yapar. |
ÖÇ03 | Kullanım uygunluğu analizi yapar. |
ÖÇ04 | Kullanım uygunluğu sonuçlarıyla, mevcut kullanımların çakıştırır. |
ÖÇ05 | Etkileşim analizi yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Sürdürülebilir plan kararlarında etkinlik sağlar. |
ÖÇ07 | Yürütülen çalışma hakkında rapor yazar. |
ÖÇ08 | Rapor sunum tekniklerine hakimdir. |
ÖÇ09 | Poster ve sözlü sunu yapar- proje revize eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Koruma/kullanma uygunluğunu belirlemede kullanılacak uygunluk ölçütlerinin saptanması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Koruma/kullanma uygunluğunu belirlemede kullanılacak uygunluk ölçütlerinin saptanması (2) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Kullanım uygunluğu analizi için uygunluk puanlarının belirlenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası |
4 | Kullanım uygunluğu analizi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Kullanım uygunluğu sonuçlarıyla, mevcut kullanımların çakıştırılması ve sorun alanlarının belirlenmesi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
6 | Etkileşim analizi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Örnek Olay |
7 | Etkileşim analizi (2) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenen konulardan ve üretilen çıktılardan sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Plan kararlarının oluşturulması | Ödev konularına göre önceden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Plan kararlarının oluşturulması (2) | Ödev konularına göre önceden hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Sonuç raporunun hazırlanması. | Raporların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Sonuç raporunun hazırlanması (2) | Raporların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Sonuç raporunun sunulması | Raporların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Bu çalışmadan üretilen poster veya bildirilerin sunulması | Raporların değerlendirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
15 | Projelerin revizyonu | Raporların değerlendirilmes | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem sonuna kadar işlenen konulardan sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |