Genel Bilgi
Birim | MİMARLIK FAKÜLTESİ |
PEYZAJ MİMARLIĞI PR. | |
Kod | MU402 |
Ad | Mezuniyet Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Farklı öğretim üyelerinin danışmanlığında bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirilmesi becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrencinin eğilimine göre belirlenen araştırma konusu belirlenmesi. Araştırma konusu ile ilişkili uygulamaların gerçekleştirilmesi/denemenin yürütülmesi/sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi. Araştırma bulgularının ve sonuçlarının rapor halinde yazılması, intihalden kaçınma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Notlar
Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci kendi eğilimi doğrultusunda çalışma alanına yönelimini tanımlar. |
ÖÇ02 | Araştırma ve planlama aşamalarını listeler. |
ÖÇ03 | Belirlenen aşamaları izleyerek araştırma bulgularına erişir. |
ÖÇ04 | Araştırma sonuç raporu yazar. |
ÖÇ05 | Kullanılan kaynakları uygun yazım kurallarına göre listeler. |
ÖÇ06 | Mesleki bilgi ve becerilerini yürüttüğü çalışmada kullanır. |
ÖÇ07 | Akademik yazım kural ve gerekliliklerini sıralar. |
ÖÇ08 | Deontolojik yönden intihalden kaçınır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Önceki çalışmaların yazımı | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
2 | Materyal ve yöntem yazımı | denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Materyal ve yöntem yazımı (2) | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
4 | Sonuçlar nasıl yazılır | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Tartışma nasıl yazılır | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
6 | Tartışma nasıl yazılır (2) | denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
7 | Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara sınav | Ara sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır (2) | Denemenin yürütülmesi | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi verilmesi | Görsel sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
11 | Akademik dil kullanımı teknikleri hakkında bilgi verilmesi | Görsel sunum hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
12 | Öğrenci çalışmalarının sunulması | Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
13 | Öğrenci çalışmalarının sunulması (2) | Çalışmanın detaylı olarak sunulması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrenci çalışmalarının sunulması (3) | Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
15 | Öğrenci çalışmalarının sunulması (4) | Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Soru-Cevap |
16 | Yıl sonu sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yıl sonu sınavı | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 20 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | ,80 | ||
AKTS | 1 AKTS |