MU402 Mezuniyet Çalışması

1 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim MİMARLIK FAKÜLTESİ
PEYZAJ MİMARLIĞI PR.
Kod MU402
Ad Mezuniyet Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 1 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Farklı öğretim üyelerinin danışmanlığında bir araştırmanın planlanması, yürütülmesi, sonuçlandırılması ve bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde getirilmesi becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin eğilimine göre belirlenen araştırma konusu belirlenmesi. Araştırma konusu ile ilişkili uygulamaların gerçekleştirilmesi/denemenin yürütülmesi/sonuçların istatistiksel olarak değerlendirilmesi. Araştırma bulgularının ve sonuçlarının rapor halinde yazılması, intihalden kaçınma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.

Notlar

Anlatım ve aktarım için yeterli sayıda uluslararası ve ulusal kaynak bulunmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci kendi eğilimi doğrultusunda çalışma alanına yönelimini tanımlar.
ÖÇ02 Araştırma ve planlama aşamalarını listeler.
ÖÇ03 Belirlenen aşamaları izleyerek araştırma bulgularına erişir.
ÖÇ04 Araştırma sonuç raporu yazar.
ÖÇ05 Kullanılan kaynakları uygun yazım kurallarına göre listeler.
ÖÇ06 Mesleki bilgi ve becerilerini yürüttüğü çalışmada kullanır.
ÖÇ07 Akademik yazım kural ve gerekliliklerini sıralar.
ÖÇ08 Deontolojik yönden intihalden kaçınır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığında temel kavram ve ilkeleri tanımlar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajları, doğal sistemlerin özgün veya insan tarafından dönüştürülmüş unsurları olarak tanımlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj ekolojisi ve ekolojik planlama/tasarımın ilke ve pratiğini ve peyzaj mimarlığı uygulamalarındaki işlevini açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzajların tanımlanması ve sınıflandırılması için gerekli fiziki ve biyolojik göstergeleri temel düzeyde sıralar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğa, doğal süreçler, bazı organik öğelerin karakteristikleri ve performansları konusundaki bilgiyi peyzajların düzenlenmesi, korunması, onarımı, bakımı/yönetimi çalışmalarına temel olacak şekilde tanımlar.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine aktarır.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj Mimarlığında kullanılan bitkisel materyale yönelik bilgileri peyzajların düzenlenmesi, korunması, geliştirilmesi ve onarımında kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Peyzaj mühendisliği kapsamındaki problemleri saptayarak formüle eder/çözümler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda yeterli temel bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir sistemi ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılama üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar/uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi ile veri toplayarak, sonuçları analiz eder/yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güncel sorunlar hakkında bilgi sahibi olarak, peyzaj mimarlığı alanında girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi kaynaklarına ulaşabilme ve kullanabilme becerisi ile yaşam boyu öğrenmeyi uygular, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı alanındaki görüş ve bilgisini çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığı çalışmaları ile ilişkili sosyal ve beşeri alanlarda araştırma felsefesi ve yöntemleri konusunda edinilen bilgileri ilgili alanlarda kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Peyzaj Mimarlığının temel ilke, süreç ve araçları konusunda mesleğin uygulanabilmesine dair gereklilikleri peyzaj tasarımı sürecine yansıtır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirir.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki deontoloji ilkelerini ve yasal sınırlayıcıları gözeterek, proje yönetimi, çevre ve iş güvenliği, mühendislik uygulamaları konularında etkin çalışır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Önceki çalışmaların yazımı Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
2 Materyal ve yöntem yazımı denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
3 Materyal ve yöntem yazımı (2) Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
4 Sonuçlar nasıl yazılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
5 Tartışma nasıl yazılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
6 Tartışma nasıl yazılır (2) denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
7 Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
8 Ara sınav Ara sınav için hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır (2) Denemenin yürütülmesi Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
10 Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi verilmesi Görsel sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösteri
11 Akademik dil kullanımı teknikleri hakkında bilgi verilmesi Görsel sunum hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
12 Öğrenci çalışmalarının sunulması Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
13 Öğrenci çalışmalarının sunulması (2) Çalışmanın detaylı olarak sunulması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme
14 Öğrenci çalışmalarının sunulması (3) Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
15 Öğrenci çalışmalarının sunulması (4) Çalışmanın detaylı olarak yorumlanması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Soru-Cevap
16 Yıl sonu sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yıl sonu sınavı Sınav hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 20
Toplam İş Yükü / 25 (s) ,80
AKTS 1 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.03.2025 12:27