Genel Bilgi
Kod | BED523 |
Ad | Bilimsel Araştırma Yöntemleri II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilere spor bilimleri alanında araştırma yapabilecek teorik altyapı kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği, bilimsel araştırmadaki temel kavramlar, bilimsel araştırma yöntem ve modeller, bilimsel konu ve problem seçimi ve araştırma sorusu, evren örneklem, hipotez oluşturma, veri toplama teknikleri, bilimsel araştırmalarda yayın etiği, bilimsel araştırma raporu ve önerisi hazırlamaktan oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
Ders Sunuları Day, R.A. Bilimsel Makale Nasıl Yazılır, Tübitak Yayınları Karasar, N. Bilimsel Araştırma Yöntemi, eve kitap.
Notlar
Berg B.L & Lune H. Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Çeviri Editörü: Hasan Aydın. Eğitim Yayınevi Makale Örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, bilimsel araştırma temel kavramları ve yöntemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, bilimsel araştırma konusu seçimi ve ölçütlerini bilir. |
ÖÇ03 | Öğrenci, bilimsel araştırma yapmanın aşamalarını açıklar. |
ÖÇ04 | Öğrenci, bilimsel literatür taramayı bilir. |
ÖÇ05 | Öğrenci, bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
ÖÇ06 | Öğrenci, yayın etiğine uygun davranarak bilimsel rapor hazırlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmanın temel kavramlarının özetlenmesi | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Temel bilimsel araştırma yöntemleri | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bilimsel araştırmanın aşama ve süreçleri | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Veri tabanları ve indeksler | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Literatür taraması | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Literatür tarama uygulaması | Taranan makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Bilimsel araştırmalarda etik davranışlar ve yayın etiği | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Tez konusunun seçimi | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Araştırma problemin seçimi | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Araştırma problemin tanımlanması | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Tez önerisinin formatı ve bölümleri | İlgili kitaplar ve ilgili kurumların formatları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Makale bölümü olarak giriş yazma | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Makale bölümü olarak materyal ve yöntem yazma | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Makale bölümü olarak bulgular ve tartışma yazma | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |