BED710 Uzmanlık Alan Dersi

5 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BED710
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GONCA İNCE (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. EREN ULUÖZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. Leyla SARAÇ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencinin tez konusu olarak belirlediği alanla ilgili literatürü inceleyip konunun hangi değişkenler açısından ele alındığını belirlemesine, tez konusunu, yöntemini belirlemesine yardım etmek ve tez çalışması sırasında gereksinim duyduğu bilimsel rehberliği sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Tez konusu, konuyla ilgili kaynaklar, konuyla ilgili değişkenler, konuyu araştırma yöntem ve teknikleri, örneklem seçimi, veri analiz ve raporlaştırma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Sunumları

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alanıyla ilgili Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara hangi
ÖÇ02 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşıp inceler
ÖÇ03 Öğrenci, alanıyla ilgili Türkiye'de hangi konuların çalışılmadığını ve araştırmaya gereksinim duyulan konuları belirler.
ÖÇ04 Öğrenci, çalışacağı konu alanını belirler.
ÖÇ05 Öğrenci, belirlediği alanla ilgili kaynakları inceler.
ÖÇ06 Öğrenci, kaynakları inceleme sonucunda konuyu hangi değişkenler açısından ele alacağını belirler.
ÖÇ07 Öğrenci, araştırma problemini belirler.
ÖÇ08 Öğrenci, araştırma problemiyle ilgili dergi, kitap vb kaynaklardan yararlanarak giriş kısmını yazar.
ÖÇ09 Öğrenci, problemi incelemek için hangi yöntemi kullanacağını belirler.
ÖÇ10 Öğrenci, tez konusuyla ilgili ana çalışmadan önce ön çalışma yapar.
ÖÇ11 Öğrenci, tez hazırlama sürecinde ihtiyaç duyduğu alanlarda akademik danışmanından yardım ister.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verileri analiz eder ve değerlendirir. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel mesleki bilgileri edinir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgiyi, uygulamada kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelere uyar. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları. Dersle ilgili kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Alanıyla ilgili ulaşılan ve konu açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması. Sunu raporu hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Alanında çalışmaya ihtiyaç duyulan alanların belirlenmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Bu alanlardan hangisinin çalışılacağına karar verilmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Araştırma probleminin belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Araştırma problemine uygun yöntemin belirlenmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
11 Örneklemin belirlenmesi. Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Veri toplama tekniklerinin belirlenmesi Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ana çalışmaya geçmeden önce ön çalışma yapılması. Pilot çalışma uygulamaları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmasını planlar Veri analizi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. Dönem boyunca yapılan çalışmaları gözden geçirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel değerlendirme Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 135
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,40
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:22