Genel Bilgi
Kod | BED715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EREN ULUÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. Leyla SARAÇ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GONCA İNCE (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel bilgi birikimlerine katkı sağlamaktır. Ayrıca, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun bir çalışma hazırlayarak, topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriği
Yüksek lisans ve doktora öğrencilerinin, bilimsel bir konuda bilgi toplama, araştırma yapma, kaynak gösterme, yazılı rapor hazırlama, bilimsel sunum yapma
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Literatür
Notlar
Literatür
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez konularında araştırma yapabilme |
ÖÇ02 | Spor Bilimleri alanında literatür tarayabilir |
ÖÇ03 | Spor Bilimleri alanında araştırma sunum tekniklerini bilir. |
ÖÇ04 | Spor Bilimleri alanında kaynak gösterimi yapabilir. |
ÖÇ05 | Spor Bilimleri alanında rapor hazırlayabilir. |
ÖÇ06 | Spor bilimleri alanında sunum yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntemlerini özetleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Kaynak taraması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Konu belirleme | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Deneysel ya da betimsel çalışma uygulaması | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Seminer yazım kuralları | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | Araştırma sunum teknikleri | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
7 | Araştırma raporu hazırlama | Literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Literatür taraması | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
10 | Literatürden konu seçimi | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
11 | Seçilen spor bilimleri alanına yönelik literatür sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
12 | Seçilen spor bilimi alanına yönelik seminer sunumu hazırlama | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
13 | Seminer sunumu | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
14 | Seçilen spor bilimi alanına yönelik derleme ve rapor hazırlama | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Seminer sunumunun raporlanması | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Powerpoint sunum hazırlama ve sunma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |