Genel Bilgi
Kod | BED550 |
Ad | Spor Bilimlerinde İstatistiksel Kalite Kontrol |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, Toplam Kalite Yönetimi (TKY) felsefesinin temellerini, İstatistiksel Kalite Kontrol'da (İKK) kullanılan teknikleri, Kabul Örneklemesini ve İKK sisteminin bir işletmede ne şekilde kurulacağını öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Ders, kalite yönetiminin temel kavramlarını, Ishikawa diyagramını, Pareto analizini, saçınım diyagramlarını, kalite kontrol diyagramlarını, proses yeterlilik analizini, kabul örneklemesini, deney tasarımını ve bu konulara ait uygulamaları kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
İstatistiksel Kalite kontrol. Prof. Dr. Burak Birgören
Notlar
öğretim elemanının ders notları, Prof. Dr. Levent SANGÜN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplam Kalite Yönetimi'nin esasları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | İstatistiksel proses kontrol tekniklerinde kullanılan araçları öğrenir ve uygulayabilir. |
ÖÇ03 | Kabul örneklemesinin ne şekilde yapılacağı ve yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Deney tasarımları konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | İstatistiksel proses kontrol sisteminin bir işletmede ne şekilde yapılandırabileceğini öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Yönetimi ile İlgili Temel Kavramlar | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İstatistiksel Proses Kontrolde temel teknikler | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Prosesi Anlamak, Veri Toplamak ve Verilerin Sunumu | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Proses Değişkenliği ve Kalite Kontrolde Olasılık | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Niceliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları: Xort-R ve Xort-S | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Niteliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları: np ve p diyagramları | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Niteliksel Kalite Özellikleri ile Oluşturulan Kontrol Diyagramları: c ve u diyagramları | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
|
9 | CUSUM ve EWMA Diyagramları | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Proses Yeterlilik Analizi | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Niteliksel Kalite Özellikleri | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Niceliksel Kalite Özellikleri ile Kabul Örneklemesi | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Deney Tasarımları ile Proses Optimizasyonu | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Deney Tasarımları | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | İşletmelerde İstatistiksel Proses Kontrol Sisteminin Tasarımı ve Kurulması | Laboratuvar Uygulamaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |