Genel Bilgi
Kod | BED557 |
Ad | Türk Bilim Tarihi ve Türk Bilim İnsanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EREN ULUÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu Dersin Temel Amacı Öğrencinin Türk Bilim Tarihini bilmesi ve Türk Bilim İnsanlarını tanımasıdır.
Dersin İçeriği
Türk Bilim Tarihi ve Türk Bilim İnsanları hakkında temel bilgiler
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
*Esin Kahya. (2008). Türk Bilim İnsanları.Nobel Akademik Yayıncılık *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424.
Notlar
*Esin Kahya. (2008). Türk Bilim İnsanları.Nobel Akademik Yayıncılık *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | BilimTarihini Bilir Türk Bilim Tarihini Bilir Geçmişten günümüze yaşamış olan Türk bilim insanlarını tanır Bu bilim insanlarının alanlarını bilir |
ÖÇ02 | Türk Bilim Tarihini Bilir ve açıklar |
ÖÇ03 | Geçmişten günümüze yaşamış olan Türk bilim insanlarını tanır |
ÖÇ04 | Bilim Tarihini Bilir ve açıklar |
ÖÇ05 | Cumhuriyet öncesi dönem Türk İslam medeniyetindeki bilim insanlarını tanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilim Doğuşu ve Gelişimi | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilim ve Felsefe | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Genel Bilim Tarihi-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Genel Bilim Tarihi-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Türk-İslam Medeniyetlerinde Bilim-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Cumhuriyet Döneminde Bilim | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-1 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-2 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-3 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-4 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-5 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türk Bilim İnsanlarının Hayatları-6 | İlgili kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |