Genel Bilgi
Kod | BED545 |
Ad | Spor Felsefesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SADIK EROL ER |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; felsefe hakkında genel bilgiler vermek ve daha sonra sporun ne olduğu, sporda felsefenin olup-olamayacağı ve spor felsefesinin alanları hakkında bilgi verip spordan beklenenleri daha iyi anlayabilmek.
Dersin İçeriği
Oyun, spor, estetik ve etik ilişkisi üzerine düşünme.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Kretchmar,R.S.(1994).Practıcal Phılosophy Of Sport, USA. Morton, A. (2006).Pratikte Felsefe,İstanbul Schorndorf, V.H.(1996)Sportphilosophie,Germany. Şahin,M.(1998) Spor Ahlakı,İstanbul Erdemli,A.(1996)İnsan,Spor ve Olimpizm,İstanbul. Erdemli,A.(1996) Spor Felsefesi,İstanbul.
Notlar
Spor ve Felsefe, Nesrin Kalp, Nobel Yay.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgi ve bilimin ne olduğunu ve arasındaki farkları öğrenir |
ÖÇ02 | Felsefenin ne olduğunu ve günümüzde felsefenin ne işe yaradığını anlar |
ÖÇ03 | Antropolojinin alanlarını bilme ve günümüzdeki ifadelere bir yorum yapar |
ÖÇ04 | Estetik ve güzelliği bilme ve güzellik hakkında yorum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgi nedir, bilgi türleri nelerdir? | İlgili kitap okunacak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bilim nedir, bilimler kaça ayrılır? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Felsefenin kelime anlamı nedir, bilim ile felsefe arasında farklar nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Felsefenin konuları nelerdir, antropoloji nedir, konuları nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Estetik nedir, estetik ile güzellik arasında fark nedir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Etik, ahlak nedir, arasındaki fark nedir? Ahlakın konuları, türleri nelerdir? Ahlak felsefesi nedir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Mantık, metafizik ve bilgi kuramı nedir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | por felsefesi nedir, sporun içersindeki aktiviteler nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sporun toplumsal işlevleri nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Oyun felsefesi nedir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Sporda estetik kavramlar nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Sporda etik kavramlar nelerdir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sporun sosyal felsefesi nedir? | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Olimpiyatların toplumsal işlevleri nelerdir? Olimpiyatların geleceği. | İlgili kitap okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |