Genel Bilgi
Kod | BED525 |
Ad | Örgütsel Davranış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, örgütsel davranış ile ilgili temel kavramlar ve kuramların incelenip analiz edilmesidir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini kişilik, öğrenme, algılama,tutum ve işe ilişkin tutumlar, iletişim, motivasyon, liderlik, çatışma, stres ve stres yönetimi oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Ders sunuları İlgili makaleler
Notlar
Özkalp, E. (2003). Örgütsel davraniş. Anadolu Universitesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, örgütsel davranışın tanımını ve temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Öğrenci, örgütlerin yapısını analiz eder |
ÖÇ03 | Öğrenci, tutum ve işe yönelik tutumları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Öğrenci, motivasyon ile ilgili bilgileri analiz eder. |
ÖÇ05 | Öğrenci, liderlik ile ilgili bilgileri açıklar. |
ÖÇ06 | Öğrenci, örgütsel iletişim ile ilgili bilgileri açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranış tanımları | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Örgüt yapısının temelleri | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Örgütsel bağlılık | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş doyumu | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Duygular, kişilik ve değerler | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | İş motivasyonu | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | İş motivasyonunu etkileyen unsurlar | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Örgütsel iletişim ve algılama | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
10 | Grup davranışının temelleri | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Çalışma takımlarını anlamak | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Liderlik | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Güç ve politika | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çatışma ve müzakere | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Örgüt kültürü | Konu ile ilgili kitaplar, ulusal ve uluslararası yayınlar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |