BSB644 Bilim Tarihi ve Araştırma Yöntemlerine Giriş

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB644
Ad Bilim Tarihi ve Araştırma Yöntemlerine Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EREN ULUÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu Dersin Temel Amacı Öğrencinin Bilim Tarihine Hakim Olması ve Temel Bilimsel Kavramları Kavramasıdır.

Dersin İçeriği

Bilim tarihi ve araştırma yöntemleri hakkında temel bilgiler

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları

Notlar

*Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. *Altunişik, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S., & Yildirim, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. Sakarya Kitabevi, Adapazarı. *Sayılı, A. (1999). Bilim tarihi. Gündoğan Yayınları. *Topdemir, H. G., & Unat, Y. (2018). Bilim tarihi. Pegem Atıf İndeksi, 001-424. *Altınkurt, Y., & Püsküllüoğlu, E. I. (2016). Bilim tarihi, sosyoloji ve psikoloji paradigmaları bağlamında eğitim yönetimi. Pegem Atıf İndeksi, 01-33. *Karma Yöntem Araştırmaları Tasarımı ve Yürütülmesi John W. Creswell , Vicki L. Plano Clark Çevirmen: Yüksel Dede , Selçuk Beşir Demir Yayınevi : Anı Yayınları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilime giriş için temel kavramları bilir
ÖÇ02 Yunan, Mısır, Mezopotamya, Uzak Doğu ve Türk İslam bilim tarihini bilir
ÖÇ03 Bilimsel yaklaşımı ve bilimsel bakış açısını öğrenir
ÖÇ04 BilimTarihini Bilir Geçmişten günümüze bilimsel bakış açısını tanır Temel Bilimsel Kavramları Açıklar Araştırma Bileşenlerini Bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 2
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 4
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 2
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 2
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 2
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 2
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir.
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim Doğuşu ve Gelişimİ İlgili kaynakların incelenmesi
2 Bilim ve Felsefe İlgili kaynakların incelenmesi
3 İlk Çağlarda Bilim İlgili kaynakların incelenmesi
4 İlk Çağlarda Bilim Çin, Antik Yunan İlgili kaynakların incelenmesi
5 Ortaçağda Bilim, İslam Dünyasında Bilim İlgili kaynakların incelenmesi
6 Rönesans Döneminde Bilim İlgili kaynakların incelenmesi
7 Aydınlanma Dönemi ve Bilim İlgili kaynakların incelenmesi
8 Ara Sınavlar İlgili kaynakların incelenmesi
9 Bilimsel araştırmaya giriş & Bilimsel araştırmanın temelleri İlgili kaynakların incelenmesi
10 Bilimsel yaklaşımlar (pozitivizm,nitel, yorumlayıcı, nicel yaklaşım) İlgili kaynakların incelenmesi
11 Bilimsel araştırmada temel kavramlar İlgili kaynakların incelenmesi
12 Kaynak incelemesi ve Literatür Tarama İlgili kaynakların incelenmesi
13 Problem Durumunun ve Araştırma Konusunun Belirlenmesi İlgili kaynakların incelenmesi
14 Bilimsel Araştırmada Evren ve Örneklem İlgili kaynakların incelenmesi
15 Bilimsel araştırmada veri türleri ve veri toplama araçları, İlgili kaynakların incelenmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili kaynakların incelenmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:18