BSB635 Çocuklarda Fiziksel Uygunluk

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB635
Ad Çocuklarda Fiziksel Uygunluk
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuk yaşlarda Fiziksel uygunluğun Önemini Anlamak, Çocuklarda Fiziksel uygunluğun değerlendirilmesi, Fiziksel aktivite ve Fiziksel uygunluk, Fiziksel aktivite ve ağırlık kontrolü, Fiziksel aktivite ve Sağlık, Yaşam Boyu Fiziksel Uygunluk, Fiziksel aktivite ve Sağlık ilişkisini anlamak.

Dersin İçeriği

Fiziksel aktivite ve Sağlık, Yaşam Boyu Fiziksel Uygunluk

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Book of Physical Fitness for Children Cooper, Hilma F. Library Journal.

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, Fiziksel Aktivite ve egzersiz sıhhatlilik wellness ve sağlığı açıklar
ÖÇ02 Öğrenci, Sağlıkla İlişkili Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinin açıklar
ÖÇ03 Öğrenci, Kardio - respiratuvar Uygunluk parametrelerini bilir
ÖÇ04 Öğrenci, Kardio - pulmoner Uygunluk parametrelerini bilir
ÖÇ05 Öğrenci, Beden Kompozisyonunu, beden algısı bilinci açıklar
ÖÇ06 Öğrenci, kas kuvveti, dayanıklılığı ve Kassal Esnekliği açıklar
ÖÇ07 Öğrenci, Kassal Esneklik İle Sakatlık İlişkisini açıklar
ÖÇ08 Vize Sınavı yapılacaktır....................................................................................
ÖÇ09 Öğrenci, Fiziksel Uygunluk Shephard modelini bilir...........
ÖÇ10 Öğrenci, Kassal Kuvvetini değerlendirir ve kas esnekliği ve farklılıkları bilir..........
ÖÇ11 Öğrenci, Kas İskelet Sağlığını açıklar
ÖÇ12 Öğrenci, Çocuklarda Obezite ve Metabolik uygunluğu Açıklar
ÖÇ13 Öğrenci, Sağlıklı Yaşlanmak ve Fiziksel olarak Aktif Bir Hayat Sürdürebilir
ÖÇ14 Öğrenci, Çocuklarda Motor Uygunluk Unsurları ve Bireysel faktörleri bilir
ÖÇ15 Final Sınavı........................


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 2
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 4
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 4
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 4
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 2
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 3
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. 2
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Fiziksel Aktivite ve Sağlık farklı kaynaklardan bilgi tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Sağlıkla İlişkili Fiziksel Uygunluk Bileşenlerinin Değerlendirilmesi Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Kardio - respiratuvar Uygunluk Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Kardiopulmoner Uygunluk Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Beden Kompozisyonu Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kassal Esneklik Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Kassal Esneklik İle Sakatlık İlişkisi Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Fiziksel Uygunluk Shephard modeli Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
10 Kassal Kuvvet Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Kas İskelet Sağlığı Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Çocuklarda Obezite ve Metabolik uygunluk Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Problem Çözme
13 Sağlıklı Yaşlanmak ve Fiziksel olarak Aktif Bir Hayat Sürmek Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Çocuklarda Motor Uygunluk Unsurları ve Bireysel faktörler Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
15 Çocuk fitnesinin içeriğindeki antrenman teknikleri Kaynak okuma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Yarıyıl sonu sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:15