BSB625 Okullarda DEHB ve Sportif Aktiviteler Yaklaşımı

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB625
Ad Okullarda DEHB ve Sportif Aktiviteler Yaklaşımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GONCA İNCE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Okullarda DEHB olan bireylerin özelliklerini ve DEHB olan kişilere tamamlayıcı tedavi olarak egzersiz ve spor aktiviteleri tanıtmak.

Dersin İçeriği

DEHB ve DEHB de tamamlayıcı tedavi olarak egzersiz ve sportif aktiviteler hakkında bilgilendirme yapmak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri kitabı, editör: Gonca İNCE

Notlar

internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 DEHB tanımını yapabilme
ÖÇ02 DEHB nedenlerini bilme
ÖÇ03 DEHB tiplerini tanıyabilir
ÖÇ04 DEHB semptomları ve eşlik eden rahatsızlıkları bilme
ÖÇ05 DEHB tedavi yöntemlerini açıklayabilme
ÖÇ06 DEHB olan bireylerin performans değerlendirilmesinde kullanılan testleri yapabilme
ÖÇ07 DEHB olan bireylere okullarda ve ailede yaklaşımı kavrayabilme (ebeveynler, sınıf öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni, psikolojik danışman, okul yönetimi)
ÖÇ08 DEHB eğitiminde, DEHB olan bireye yaklaşımı kavrabilme
ÖÇ09 DEHB olan bireylere tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak sporu kullanmasını bilme
ÖÇ10 DEHB olan bireylerin eğitiminde, farklı sportif öğretim yöntemlerini kullanmayı bilme
ÖÇ11 Egzersiz ve spor aktivitelerinin DEHB olan bireylerin motor fonksiyonları üzerine etkilerini kavrayabilme
ÖÇ12 DEHB olan bireylerde Impuls kontrol aktivitelerini anlayabilme
ÖÇ13 DEHB olan bireylerin eğitimlerinde; yoga, raket sporları ve eğitsel oyunlar ile desteklenmesi bilme
ÖÇ14 DEHB olan bireylere bireysel eğitim programı hazırlayabilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 4
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. 3
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır.
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır.
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. 3
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. 3
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. 3
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 3
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 3
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DEHB tanımı Internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 DEHB nedenleri Internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 DEHB tipleri Internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 DEHB semptomları ve eşlik eden rahatsızlıklar Internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
5 DEHB tedavi yöntemleri makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Problem Çözme
6 DEHB olan bireylerin performans değerlendirilmesinde kullanılan testler makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
7 DEHB olan bireylere okullarda ve ailede yaklaşım (ebeveynler, sınıf öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni, psikolojik danışman, okul yönetimi) makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 DEHB spor eğitiminde, DEHB olan bireye yaklaşım internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
10 DEHB olan bireylerde, tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak sporun kullanması internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
11 DEHB olan bireylerin eğitiminde, farklı sportif öğretim yöntemlerini kullanma internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Egzersiz ve spor aktivitelerinin DEHB olan bireylerin motor fonksiyonları üzerine etkileri internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 DEHB olan bireylerde Impuls kontrol aktiviteleri internet çalışması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme
14 DEHB bireylerin eğitimlerinde; yoga, raket sporları ve eğitsel oyunlar makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
15 DEHB olan bireylere bireysel eğitim programı hazırlama makale taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 04:14