Genel Bilgi
Kod | BSB625 |
Ad | Okullarda DEHB ve Sportif Aktiviteler Yaklaşımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GONCA İNCE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Okullarda DEHB olan bireylerin özelliklerini ve DEHB olan kişilere tamamlayıcı tedavi olarak egzersiz ve spor aktiviteleri tanıtmak.
Dersin İçeriği
DEHB ve DEHB de tamamlayıcı tedavi olarak egzersiz ve sportif aktiviteler hakkında bilgilendirme yapmak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çocuklarda Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğuna Yönelik İnterdisipliner (Fiziksel Aktivite, Eğitim ve Sanat) Eğitim Modelleri kitabı, editör: Gonca İNCE
Notlar
internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | DEHB tanımını yapabilme |
ÖÇ02 | DEHB nedenlerini bilme |
ÖÇ03 | DEHB tiplerini tanıyabilir |
ÖÇ04 | DEHB semptomları ve eşlik eden rahatsızlıkları bilme |
ÖÇ05 | DEHB tedavi yöntemlerini açıklayabilme |
ÖÇ06 | DEHB olan bireylerin performans değerlendirilmesinde kullanılan testleri yapabilme |
ÖÇ07 | DEHB olan bireylere okullarda ve ailede yaklaşımı kavrayabilme (ebeveynler, sınıf öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni, psikolojik danışman, okul yönetimi) |
ÖÇ08 | DEHB eğitiminde, DEHB olan bireye yaklaşımı kavrabilme |
ÖÇ09 | DEHB olan bireylere tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak sporu kullanmasını bilme |
ÖÇ10 | DEHB olan bireylerin eğitiminde, farklı sportif öğretim yöntemlerini kullanmayı bilme |
ÖÇ11 | Egzersiz ve spor aktivitelerinin DEHB olan bireylerin motor fonksiyonları üzerine etkilerini kavrayabilme |
ÖÇ12 | DEHB olan bireylerde Impuls kontrol aktivitelerini anlayabilme |
ÖÇ13 | DEHB olan bireylerin eğitimlerinde; yoga, raket sporları ve eğitsel oyunlar ile desteklenmesi bilme |
ÖÇ14 | DEHB olan bireylere bireysel eğitim programı hazırlayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 3 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | DEHB tanımı | Internet çalışması | |
2 | DEHB nedenleri | Internet çalışması | |
3 | DEHB tipleri | Internet çalışması | |
4 | DEHB semptomları ve eşlik eden rahatsızlıklar | Internet çalışması | |
5 | DEHB tedavi yöntemleri | makale taraması | |
6 | DEHB olan bireylerin performans değerlendirilmesinde kullanılan testler | makale taraması | |
7 | DEHB olan bireylere okullarda ve ailede yaklaşım (ebeveynler, sınıf öğretmeni, beden eğitimi öğretmeni, psikolojik danışman, okul yönetimi) | makale taraması | |
8 | Ara Sınav | Sınav | |
9 | DEHB spor eğitiminde, DEHB olan bireye yaklaşım | internet çalışması | |
10 | DEHB olan bireylerde, tamamlayıcı tedavi yöntemi olarak sporun kullanması | internet çalışması | |
11 | DEHB olan bireylerin eğitiminde, farklı sportif öğretim yöntemlerini kullanma | internet çalışması | |
12 | Egzersiz ve spor aktivitelerinin DEHB olan bireylerin motor fonksiyonları üzerine etkileri | internet çalışması | |
13 | DEHB olan bireylerde Impuls kontrol aktiviteleri | internet çalışması | |
14 | DEHB bireylerin eğitimlerinde; yoga, raket sporları ve eğitsel oyunlar | makale taraması | |
15 | DEHB olan bireylere bireysel eğitim programı hazırlama | makale taraması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |