Genel Bilgi
Kod | BSB629 |
Ad | Antrenman Biliminde Yeni Yaklaşımlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antrenman biliminde tartışılan yeni gelişmelerin ve uygulamaların incelenmesi
Dersin İçeriği
spor branşlarına göre yeni antrenman yöntemleri ve yeni teknolojilerin tartışılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sports Training: The Complete Guide Author John Shepherd
Notlar
High-Performance Training for Sports-2nd Edition Author: David Joyce Dan Lewindon
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | antrenman biliminin bugününü tartışır |
ÖÇ02 | antrenman bilimindeki yeni teknolojileri tartışır |
ÖÇ03 | antrenman bilimindeki yeni malzemeleri tartışır |
ÖÇ04 | antrenman bilimindeki yeni yöntemleri tartışır |
ÖÇ05 | dış saha çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ06 | iç saha çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ07 | kuvvet çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ08 | sürat çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ09 | dayanıklılık çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ10 | beceri ve koordinasyon çalışmalarındaki yenilikleri tartışır |
ÖÇ11 | motorsal özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ12 | bilişsel özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ13 | algısal özelliklerin geliştirilmesindek yenilikleri tarışır |
ÖÇ14 | farklı antrenman çalışmalarıyla ilgili yapılmış makalelerin tartışılması |
ÖÇ15 | örnekler üzerinde çalışma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Belirsiz | Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | |
PÖÇ03 | Belirsiz | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | 5 |
PÖÇ04 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | |
PÖÇ05 | Belirsiz | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | |
PÖÇ08 | Belirsiz | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Belirsiz | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | |
PÖÇ10 | Belirsiz | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | |
PÖÇ11 | Belirsiz | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | |
PÖÇ12 | Belirsiz | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | antrenman biliminin bugünü | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | antrenman bilimindeki yeni teknolojilerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | antrenman bilimindeki yeni yöntemlerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | antrenman bilimindeki yeni ekipmanların incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | dış saha çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | iç saha çalışmalarındaki yenilikler | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
7 | kuvvet çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | sürat çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | dayanıklılık çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | beceri koordinasyon çalışmalarındaki yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | motorsal özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | bilişsel özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | algısal özelliklerin geliştirilmesindek yeniliklerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | farklı antrenman çalışmalarıyla ilgili yapılmış makalelerin incelenmesi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarıyıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |