BSB730 Seminer

3 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BSB730
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. EREN ULUÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZEYNEP FİLİZ DİNÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. FATMA PERVİN BİLİR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. Leyla SARAÇ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. İREM KAVASOĞLU (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GONCA İNCE (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. DİLEK SEVİMLİ (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin çalışacakları alanla ilgili olarak literatürdeki bilgileri toparlayarak sistematik bir yaklaşımla dinleyicilere etkili aktarabilmek

Dersin İçeriği

İlgili alanda kitap bilgisi ile son literatür bilgilerinin derlenmesi, sistematize edilmesi, sunuş tekniklerini etkili kullanarak dinleyicilere aktarma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Örnek Seminerler

Notlar

Ders Sunuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci, derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler.
ÖÇ02 Öğrenci, seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler
ÖÇ03 Öğrenci, kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler.
ÖÇ04 Öğrenci, konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar.
ÖÇ05 Öğrenci, seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir.
ÖÇ06 Öğrenci, yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir.
ÖÇ07 Öğrenci, rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar.
ÖÇ08 Öğrenci, seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. 5
PÖÇ02 Belirsiz Antrenörlük, sağlık, spor yönetimi alanlarında, sporda beceri öğretimi, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır.
PÖÇ03 Belirsiz Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. 1
PÖÇ04 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. 3
PÖÇ05 Belirsiz Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder.
PÖÇ06 Belirsiz Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. 3
PÖÇ07 Belirsiz Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir.
PÖÇ08 Belirsiz Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir.
PÖÇ09 Belirsiz Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. 1
PÖÇ10 Belirsiz Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. 1
PÖÇ11 Belirsiz Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir.
PÖÇ12 Belirsiz Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Seminer konusunun belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Proje Temelli Öğrenme
2 Kaynaklara tarama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
3 Apa kaynak yazım kurallarını inceleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 literatür tarama ve tez konusu belirleme Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Proje Temelli Öğrenme
5 veri toplama yöntemlerinin incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Makale yöntem modellerinin incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Bilgilerin analiz edilmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Seminer Yazım kurallarının belirlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Belirlenmiş olan seminer şablonunun incelenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Seminer konusunun içindekiler kısmının hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Literatürden konu ile ilgili alıntı yapmanın açıklanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Seminer konusunun sunumunun hazırlanması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sunum planının düzenlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Rapor hazırlama Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 03:10