Genel Bilgi
Kod | BLP155 |
Ad | Ofis Yazılımları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencinin, bilişim teknolojilerinin her dalında ihtiyaç duyulan ofis programlarını kullanımı ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Microsoft Office yazılımlarından Word, Excel ve PowerPoint uygulamaları
Dersin Ön Koşulu
ofis yazılımlari hakkında bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
Bilişim Teknolojileri, Kelime İşlemci (482BK0012) Bilişim Teknolojileri, Elektronik Tablolama (482BK0013) Bilişim Teknolojileri, Sunu Hazırlama (482BK0014) Bilişim Teknolojileri, İnternet ve E-Posta Yönetimi (482BK0015)
Notlar
Microsoft Office: Word Excel Powerpoint Outlook Access (Yayınevi: Pusula Yayıncılık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ofis uygulamaları için gerekli programları kurabilme ve ayarlarını yapabilme; |
ÖÇ02 | Kelime işlem programlarını kullanabilme ; |
ÖÇ03 | Gerekli dokümanları hazırlayabilme; |
ÖÇ04 | Tablolar ve çizelgeler oluşturabilme; |
ÖÇ05 | Veri analizi yapabilme; |
ÖÇ06 | Grafik çizimleri kullanabilme. Daha etkin dokümanlar hazırlayabilme; |
ÖÇ07 | Hazır fonksiyonları kullanabilme. Otomatik hesaplamalar yapabilme; |
ÖÇ08 | Metin, resim, ses ve video içerikli sunumlar hazırlayabilme; |
ÖÇ09 | Etkili sunum hazırlama tekniklerini öğrenme; |
ÖÇ10 | Makrolar yoluyla daha etkin dokümanlar hazırlayabilme; |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Belge İşlemleri, Biçimlendirme İşlemleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
2 | Belge Denetimi, Yazdırma, Tablo İşlemleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Nesne İşlemleri, Gelişmiş Özellikler | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
4 | Makrolar, Özelleştirme | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Çalışma Alanı, Veri Girişi, Biçimlendirme İşlemleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Formüller, Fonksiyonlar | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Grafik İşlemleri, Veri Analizi | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
9 | Yazdırma, Makrolar, Özelleştirme | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Ara Sınav | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
11 | Çalışma Alanı, Slayt İşlemleri, Tasarım | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
12 | Slayt Nesneleri, Gösteri Ayarları, | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
13 | Yazdırma, Özelleştirme | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
14 | Internet Kavramları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
15 | E-Posta | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Laboratuvar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Laboratuvar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |