Genel Bilgi
Kod | BLP153 |
Ad | Programlama Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERİN YENİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERİN YENİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Programlama Temelleri Dersinin Amacı öğrencilere; bir problemin çözüm süreçlerini kavrayabilme, işlem adımları ve akış şemaları oluşturabilme ve bunları bir programlama diline ait koda dönüştürebilme yeterliliklerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Problemin çözüm süreçleri. Çözüme yönelik işlem adımları ve akış şemaları. Seçilen programlama diline ait kodlama. Kontrol ve döngü deyimleri. Diziler ve dizi işlemleri. Altprogramlar, dosyalar ve dosya giriş-çıkış işlemleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Algoritma Geliştirme ve Programlamaya Giriş, 13. Baskı, FahriVatansever, SeçkinYayıncılık, 2017 2- Algoritma ve Programlamaya Giriş, 6. Baskı, EbubekirYaşar, Ekin BasımYayın, 2016
Notlar
http://ikucukkoc.baun.edu.tr/lectures/BIL1202/BIL1202DersNotlari.pdf https://acikders.ankara.edu.tr/course/view.php?id=3161
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Problem çözümü için gereken süreçleri kavrar |
ÖÇ02 | Problemin çözüm algoritmasını yazar, akış şemasını oluşturur |
ÖÇ03 | Yazılım için değişkenler tanımlar, operatörleri kullanır. |
ÖÇ04 | Giriş Çıkış ve Kontrol deyimlerini kullanır |
ÖÇ05 | Dizi kullanarak çok sayıda bilgiyi hafızada işleyebilir |
ÖÇ06 | Altprogram oluşturur ve Altprograma yönelik işlemler yapar |
ÖÇ07 | Dosya yapısını bilir, dosyaya işlemlerini gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Programlamaya giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Algoritma ve Akış Diyagramı | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Veri tipleri, Değişkenler ve Sabitler | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Giriş- Çıkış İşlemleri ve Operatörler | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
5 | Program Yapısı, Algoritma ve Akış Diyagramının Programlama diline Uygulanması, Programlama Dilinde Operatörler ve Giriş/Çıkış deyimleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
6 | Karar Yapıları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Döngü | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
9 | Ara sınav | Ders Tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Dizi ( Tek Boyutlu) | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | Dizi ( Çok Boyutlu) | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Alt Program tanımlama,Değer Döndürmeyen Alt Programlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
13 | Değer Döndüren Alt Programlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | Sıralı Dosyalar ve dosya işlemleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Rastgele Erişimli Dosyalar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |