Genel Bilgi
Kod | BLP152 |
Ad | Veritabanı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERİN YENİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Veri tabanı tasarlamak, oluşturmak, sorgulama yapmak, veri tabanı yönetimsel fonksiyonlarını kullanmak yeterlilikleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (MS Access) görsel arayüzü ve SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Microsoft Acces 2016, Osman Gürkan, Nirvana Yayınları
Notlar
MEGEP Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veri ve Veritabanı kavramlarını açıklar |
ÖÇ02 | İlişkisel model kavramlarını örneklendirir ve kullanır |
ÖÇ03 | Microsoft Access programını kullanır |
ÖÇ04 | İlişkili tablolar ile sorgu hazırlar |
ÖÇ05 | Form ve Rapor oluştururabilir |
ÖÇ06 | Normal formların kurallarını ve kısıtlarını listeleyebilme. |
ÖÇ07 | Nesne ve Form özelliklerini değiştirme |
ÖÇ08 | Sorgu oluşturma ve çeşitlerini kullanma. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klasik dosya sistemi temel özellikleri, avantajları, dezavantajları, Veritabanı sistemleri genel yapısı ve özellikleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
2 | Veritabanına giriş, veritabanı ve veri modelleme, VTS türleri ve kavramlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Benzetim, Problem Çözme |
3 | E-R modeli, varlık, varlık kümesi, nitelik, bağıntı kavramları, bağıntı türleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
4 | İlişkisel veri tabanı tasarımı | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Benzetim, Problem Çözme |
5 | Anahtar alan, yabancı anahtar, tanımlayıcı nitelikler, bağıntıların tablolara dönüştürülmesi | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | MS Access uygulamasında tablo oluşturma, alan türleri, ilişki tanımlama. | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
7 | MS Access uygulamasında Sorgu oluşturma | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
9 | Tekrar ve Ara Sınav | Tekrar ve Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Veri tabanı nesneleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
11 | Veri analizi ve çoklu tablolar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | İlişkili Tablolar ile Sorgu Hazırlamak | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Benzetim, Problem Çözme |
13 | Form uygulaması | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme |
14 | Form üzerinde işlemler | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
15 | Kullanıcı erişimi ve denetleme | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |