Genel Bilgi
| Birim | CEYHAN MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Programcılığı | |
| Kod | BLP160 |
| Ad | Araştırma ve Yöntem Teknikleri |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERİN YENİ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERİN YENİ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye araştırma yapma yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, bilimsel araştırmanın kavramları , teknik ve yöntemleri ile rapor hazırlamayı içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Meslek Yüksek Okulları İçin - Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri - Prof. Dr. Zeki Kaya,Yrd. Doç. Dr. Mehmet Şahin
Notlar
MEGEP
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilimsel araştırmanın önemini ve etik ilkelerini açıklar. |
| ÖÇ02 | Problem çözme sürecinin adımlarını bilir. |
| ÖÇ03 | Araştırma durumuna uygun problem cümlesi ya da hipotez belirler. |
| ÖÇ04 | Araştırmanın amaçları doğrultusunda veri toplama aracı geliştirir. |
| ÖÇ05 | Araştırma problemine uygun çözüm yollarını ve analiz tekniklerini bilir. |
| ÖÇ06 | Nicel ve nitel araştırmaları temel özellikleri açısından karşılaştırır |
| ÖÇ07 | Araştırmanın raporlaştırılmasında dikkat edilecek hususları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımını tanımlar. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları tanır. | 4 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların listesini sıralar. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
| PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
| PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | |
| PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 5 |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | |
| PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 4 |
| PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
| PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
| PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
| PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel Araştırmanın Temelleri | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
| 2 | Araştırmada Etik ilkeler | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
| 3 | Araştırma Probleminin Tanımlanması | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
| 4 | Araştırma Evreni ve Örneklem | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
| 5 | Veri Toplama Araçları | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme |
| 6 | Ölçme, Ölçek, Geçerlik ve Güvenirlik | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
| 7 | Araştırma süreci | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
| 8 | Ara Sınav | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Problem Çözme |
| 9 | Ara sınav | Konu tekrarı ve Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 10 | Nicel ve Nitel Araştırma Yöntemleri | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay, Problem Çözme |
| 11 | Veri Analizi | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Örnek Olay |
| 12 | Bulgular ve Yorum | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
| 13 | Araştırma Sonuçlarının Raporlaştırılması | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Problem Çözme |
| 14 | Araştırma önerileri | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
| 15 | Örnek araştırma raporu incelemesi | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||