Genel Bilgi
Kod | BLP162 |
Ad | Matematik-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. NECLA ÖZTELLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bilgisayar programlama ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri vermek
Dersin İçeriği
Analitik ve nümerik çözümler, Lineer denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar, Lineer denklem sistemlerinin nümerik yöntemlerle çözümü, Eğri uydurma yöntemleri, İnterpolasyon teknikleri, Çokgenler,açılar,çember ve geometrik uygulamalar, Geometrik cisimlemlerle koordinat sistemleri, Trigonometri ve trigonometrik fonksiyonlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) BALCI, M., 1999. Genel Matematik. Balcı Yayınları, Cilt I, Ankara, 418s. 2) BOZYOKUŞ, H, ÇELİK, B., ÇELİK N., EZENTAŞ, R., ÖZDEN H. 2012. Mesleki Matematik, Dora Yayınları, Bursa, 306s. 3) AKDENİZ, F., DÖNMEZ, D., TEMİZYÜREK, A., AYDIN, E., YÜKSEL, G., KARAKUŞ, Y.,. 2003. Meslek Yüksekokulları İçin Temel Matematik. Çukurova Üniversitesi - Fen Edebiyat Fakültesi, Adana, 415s.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar programlama ile ilgili problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan matematiksel temel bilgileri öğrenir ve uygular |
ÖÇ02 | Analitik ve nümerik çözümler öğrenir. |
ÖÇ03 | Lineer denklem sistemlerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Matrisler ve determinantlar ile igili problem çözümlerini öğrenir |
ÖÇ05 | Nümerik yöntemlerle çözümü öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Analitik ve nümerik çözümler-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Analitik ve nümerik çözümler-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Lineer denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Lineer denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Lineer denklem sistemleri, matrisler ve determinantlar-Uygulama | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Lineer denklem sistemlerinin nümerik yöntemlerle çözümü | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Eğri uydurma yöntemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğri uydurma yöntemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Çokgenler,açılar,çember ve geometrik uygulamalar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çokgenler,açılar,çember ve geometrik uygulamalar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Geometrik cisimlemlerle koordinat sistemleri-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Geometrik cisimlemlerle koordinat sistemleri-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Trigonometri ve trigonometrik fonksiyonlar-I | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Trigonometri ve trigonometrik fonksiyonlar-II | Konunun ders notlarından çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |