Genel Bilgi
Kod | BLP251 |
Ad | Görsel Programlama-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. CELALETTIN AYDIN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Görsel programlamaya hızlı ve kolay bir giriş yapmak ve diğer dillere hazırlık olacak altyapıyı vermek
Dersin İçeriği
Programlamanın temelleri, Windows kontrolleri, hata yakalama, koleksiyonlar, diyalog kutuları, menü tasarımı
Dersin Ön Koşulu
visual basic prgramı hakkında bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
Görsel Programlama Visual Basic (Ebru Yeminal Yıldırım) Visual Basic. Net (Yener Türkeli)
Notlar
Visual Basic (Üzeyir Yazıcı) Visual Basic ile Programlama (Memik Yanık)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görsel Programlama dili ile programlamanın temelleri öğrenir. |
ÖÇ02 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonlarını ögrenir. |
ÖÇ03 | Karar Yapıları ve Komutlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Döngü Komutlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | Formlar ve Windows Forms Kontrollerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Hata yakalamayı komutlarını öğrenir. |
ÖÇ07 | Koleksiyonları öğrenirve uygular |
ÖÇ08 | Menü Tasarımını öğrenir ve uygular |
ÖÇ09 | Çoklu Formlarla Çalışmayı öğrenir. |
ÖÇ10 | Grafikler ve Animasyon kullanımını öğrenir |
ÖÇ11 | veri tabani uygulamalarinı öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Görsel Programlama dili ile programlamanın temelleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
2 | Alt Programlar, Modüller ve Arşiv Fonksiyonları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
3 | Karar Yapıları ve Komutları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
4 | Döngü Komutları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
5 | Formlar ve Windows Forms Kontrolleri 1 | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
6 | Formlar ve Windows Forms Kontrolleri 2 | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Formlar ve Windows Forms Kontrolleri | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Hata yakalama | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Konu tekrarı ve ara sınav | Düz anlatım, Laboratuvar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
11 | Koleksiyonlar | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Menü Tasarımı | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Çoklu Formlarla Çalışma | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Grafikler ve Animasyon | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | veri tabani uygulamalari | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
17 | ögrendiklerini uygulama yapar. | Düz anlatım, Laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |