Genel Bilgi
Kod | BLP257 |
Ad | Veritabanı-II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERİN YENİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BERİN YENİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (SQL Server) SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak.
Dersin İçeriği
Veritabanının gelişimi ve temel kavramları, veritabanı tasarım mantığı verilerek, Veritabanı Yönetim Sistemi Uygulama programı (MS Access) görsel arayüzü ve SQL (Yapısal Sorgulama Dili) kullanarak veritabanı oluşturma, veri işleme ve sorgulama yeteneğine sahip olmak
Dersin Ön Koşulu
Veritabanı-I
Kaynaklar
Veritabanı Mantığı - Kerem Köseoğlu Veritabanı Yönetim Sistemleri 2 - Turgut Özseven
Notlar
MEGEP
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Veritabanı ile ilgili temel kavramları tanımlar/açıklar. |
ÖÇ02 | Veritabanı tasarım süreçlerini (tablolama, normalizasyon, ilişkilendirme v.b.) tanımlar/açıklar. |
ÖÇ03 | Veritabanı Yönetimi için gerekli platformları kurar ve amacına uygun olarak kullanır. |
ÖÇ04 | SQL dili ile sorgulama ve veri işlemlerini gerçekleştirebilme. |
ÖÇ05 | Yapısal sorgulama dili (SQL) ile veritabanı üzerinde gerekli sorgulama işlemlerini amacına uygun olarak gerçekleştirir. |
ÖÇ06 | Veritabanı yönetim (yedekleme, güvenlik v.b.) süreçlerini tanımlar/açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Veritabanı Sistemlerine Giriş | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Normalizasyon, Varlık-İlişki Veri Modellemesi, ER Diyagramları ve Örnek Uygulama | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
3 | Yapısal sorgulama diline Giriş | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | Veri tipleri, alan özellikleri, | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
5 | SQL Yapısal Sorgulama Dili, SELECT seçme sorgusu | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | SELECT seçme sorgusu devam | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
7 | UNION ve JOIN işlemleri | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
9 | Uygulama | Konu tekrarı ve Ara Sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | CREATE TABLE, INSERT INTO, UPDATE sorguları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | DELETE, DROP sorguları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Problem Çözme |
12 | Yapısal sorgulama dili ile alanlar arasında hesaplama yapma, | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Yapısal sorgulama dili ile alanlar arasında hesaplama yapma, seçme, güncelleme, silme, ekleme, çapraz sorgular, | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Fonksiyonlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
15 | Trigger Nesnesi ve uygulamaları | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,44 | ||
AKTS | 4 AKTS |