Genel Bilgi
Kod | BLP258 |
Ad | Yazılım Mimarileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. BERİN YENİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrenciye, yazılım mimarileri ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Yazılım Mimarisi, öğrencilere büyük yazılım sistemlerinin analizi ve tasarımında yer alan ilke ve kavramları sağlayacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- BİLGİSAYAR BİLİMİNDE - SİSTEM ANALİZİ VE TASARIMI - NESNEYE YÖNELİK MODELLEME OYA KALIPSIZ-AYŞE BUHARALI-GÖKSELBİRİCİK
Notlar
MEGEP
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazılım, yazılım mimarisi gibi kavramları bilir. |
ÖÇ02 | Temel yazılım mimarilerini bilir. |
ÖÇ03 | Bir yazılımın dayalı olduğu yazılım mimarisi özelliklerini anlar. |
ÖÇ04 | UML kullanarak bir uygulamanın özelliklerini ve tasarımını ifade eder |
ÖÇ05 | Nesneye yönelik tasarım tekniklerini anlar |
ÖÇ06 | Temel yazılım geliştirme modellerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yazılım Mimarisine Giriş | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Yazılım Mimarilerinin Bağlamları | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
3 | Kalite Niteliklerini Anlama | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
4 | UML Yazılım Tasarımı | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
5 | Yazılım Mimarisinde Temel İlkeler | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
6 | Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Yazılım Süreç Modelleri | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim |
8 | Ara Sınav | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
9 | Ara Sınav | Konu tekrarı ve Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Katmanlı Mimari Tasarım | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
11 | Sunum Katmanı | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
12 | İş Katmanı | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
13 | Veri Katmanı | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
14 | Servis Katmanı | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
15 | Proje Sunumları | Ders içeriğini dikkate alarak gerekli hazırlıkları yapmak. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu tekrarı ve Final Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |