Genel Bilgi
Kod | BLP264 |
Ad | Kalite Güvencesi ve Standartları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Murat DENİZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kalite kavramını, tarihsel sürecini kavramak, toplam kalite yönetimi ve uygulama süreçlerini öğrenmek ve kalite güvencesi ve ISO standartları bilgisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kalite kavramı ve tarihsel gelişimi, toplam kalite yönetimi, Kalite güvencesi ve ISO standartları anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çağlar, İ., Kılıç, S., 2019. Kalite Güvence Standartları, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-033-015-1, Yatkın, A., 2014. Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-133-778-4
Notlar
Çağlar, İ., Kılıç, S., 2019. Kalite Güvence Standartları, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-033-015-1, Yatkın, A., 2014. Toplam Kalite Yönetimi, Nobel Akademik Yayıncılık, ISBN: 978-605-133-778-4
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalite Kavramı ve Tarihsel Gelişimini kavrar. |
ÖÇ02 | Kalitenin Felsefesini açıklar. |
ÖÇ03 | Kalitenin Tanımı yapar |
ÖÇ04 | Kalite İlkelerini kavrar. |
ÖÇ05 | Kalitenin Boyutlarını kavrar. |
ÖÇ06 | Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımını kavrar. |
ÖÇ07 | Kalite Güvencesi ve ISO Standartlarını kavrar. |
ÖÇ08 | Standardizasyonla ilgili işleri yürütebilmek. |
ÖÇ09 | Uluslararası standardizasyon çalışmalarını bilir. |
ÖÇ10 | Üretimde ve hizmet alanında kalite ve standartları sağlar. |
ÖÇ11 | Kalite güvencenin önemini bilir ve içeriğini anlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar yazılımı ve donanımı ile ilgili planlamada görev alır | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için gerekli olan verileri tanımlama, toplama ve kullanmayı etkin bir biçimde yapabilir; pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, bilgi ve becerileri kullanabildiğini gösterir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu, veritabanı ve çeşitli yazılımları kurar ve kullanır | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kodlama yapar, internet ve ağ ile ilgili cihazların montajını yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yeterli olacak düzeyde Türkçe ve yabancı dil bilgisine sahip olur | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirir ve denetler | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayarda karşılaşılan yazılım ve basit donanım arızalarını tespit eder ve uzmanlık gerektirmeyen sorunları çözer | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözel, sayısal ve grafiksel anlatımla uygun teknikleri kullanır | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Teknolojisi ile ilgili tasarım ve uygulamaları takım çalışmasıyla oluşturur, ilgili kişi ve kurumlara sunar | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik ve sosyal düşünme yeteneği kazanır ve alanı ile ilgili bilgi ve becerilerini yönetmeliklere uygun kullanarak Ülke ekonomisine katkıda bulunur | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kamu ve özel sektör iş alanlarında mesleki bağlantıları sağlar ve karar alma sürecinde sosyal ve mesleki alanda uygun araçları kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnternet ve çeşitli iletişim teknolojilerini kullanarak araştırma yapar | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgisayar Teknolojileri ve Programlama alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterir | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnsan ilişkileri ve girişimcilik temel kavramları doğrultusunda ekip çalışması yapar | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgisayar Teknolojileri alanındaki çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirleme ve çözüm yolları bulma yeteneğini kazandığını gösterir | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yazılım, donanım ve ağ keşiflerinde görev alır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı ve Tarihsel Gelişimi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kalitenin Felsefesi | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalitenin Tanımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kalite İlkeleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Kalitenin Boyutları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kalite Tipleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Kalite Anlayışının Aşamaları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Konunun ders notlarından okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Toplam Kalite Yönetimi Yaklaşımı | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toplam Kalite Yönetiminin Öncüleri ve Felsefeleri | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Toplam Kalite Yönetiminin Öncüleri ve Felsefeleri devam | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toplam Kalite Yönetiminin Unsurları ve Araçları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Toplam Kalite Yönetiminin Unsurları ve Araçları devam | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalite Güvencesi ve ISO Standartları | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kalite Güvencesi ve ISO Standartları devam | Konunun ders notlarından okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili ders notlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |