Genel Bilgi
Kod | BED592 |
Ad | Sosyal Bilimlerde Uygulamalı İstatistik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEVENT SANGÜN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, temel istatistik yöntemlerini kavrayabilmek ve gerçek bir problemle karşılaşıldığında uygun İstatistiksel yöntemi seçme ve analiz etme ve analizlerin sonuçlarını yorumlama yeteneği kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
İstatistiğe giriş, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi, Yer Ölçüleri, Dağılış Ölçüleri, Olasılık, Normal Dağılış, Hipotez Testleri ve Hata Tipleri, Güven Aralıkları, Khi-Kare Analizi, Regresyon Analizi, Korelasyon Analizi, Nonparametrik İstatistik Yöntemleri, Örneklem ve Örnekleme Yöntemleri, SPSS Uygulaması
Dersin Ön Koşulu
Dersin Ön Koşulu Yok
Kaynaklar
İstatistik, Schaum's serisi. Üçüncü baskı. Nobel yayınları
Notlar
öğretim elemanının ders notları, Prof. Dr. Levent SANGÜN
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Frekans dağılımını kullanır ve yorumlar. |
ÖÇ02 | Verilerin düzenlenmesi ve analizini yapabilecektir. |
ÖÇ03 | Merkezî eğilim ölçülerini açıklar. |
ÖÇ04 | Hipotezleri kurar ve bu hipotezleri test eder. |
ÖÇ05 | Örnekleme dağılımlarını, istatistiksel tahminlemeyi ve sonuç çıkarmayı kullanabilecek ve değerlendirebilecektir. |
ÖÇ06 | Regresyon ve korelasyon kavramlarını kullanarak verileri yorumlayabilecektir. |
ÖÇ07 | SPSS programını kullanır ve yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | veri Türleri, Verilerin Sınıflandırılması Ve Grafiğinin Çizimi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Yer Ölçüleri (Ortalama, Tartılı Ortalama, Medyan, Mod ve Geometrik Ortalama) ve Dağılış Ölçüleri (Ranj, Varyans, Standart Sapma ,Standart Hata Ve Varyasyon Katsayısı | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Normal Dağılış | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Hipotez Testlerine giriş | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hipotez Testleri Ve Hata Tipleri | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Güven Aralıkları | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Khi-Kare Analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | tüm uygulamaları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Regresyon ve Korelasyon Analizi | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Nonparametrik İstatistik Yöntemleri (Mann Whitney U Testi, Kruskal Wallis H Testi) | İlgili kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | SPSS paket programında tanımlayıcı istatistiklerin analizi | İlgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | SPSS Paket Programında normal dağılım testlerinin Uygulaması | bir önceki haftanın konularını çalışıp yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme |
13 | SPSS Paket Programında güven aralıklarının test Uygulamas | bir önceki haftanın konularını çalışıp yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
14 | SPSS Paket Programında parametrik testlerin Uygulaması | bir önceki haftanın konularını çalışıp yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme |
15 | SPSS Paket Programında nonparametrik testlerin Uygulaması | bir önceki haftanın konularını çalışıp yorumlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm uygulamaları tekrar etme | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |