Genel Bilgi
Kod | FRAS219 |
Ad | Fransızca Sözcük Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fransızca kelime haznesi geliştirmek
Dersin İçeriği
Fransız dilinde yer alan sözcük türlerinin yapısal, biçimsel ve anlamsal özellikleri, birbirleriyle ilişkilerini sözlük kullanarak öğrenmeye yönelik alıştırmalar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Miquel, C., & Goliot-Lété, A. (2017). Vocabulaire progressif du français A2/B1. Paris : Clé International Crépieux, G., Mensdorff-Pouilly, L., Lions-Olivieri, M.-L., & Sperandio, C. (2017). Vocabulaire essentiel du français B1. Paris : Didier
Notlar
Gallier, t. (2020). Pratique Vocabulaire B1. Paris : Clé International
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızca'da sözcük türetme yollarını bilir |
ÖÇ02 | Fransızca'da ön ek son ek kavramları arasındaki farkı ve bu kavramların sözcük üretiminde nasıl işlediklerini bilir |
ÖÇ03 | Alanlara göre sözcük öğreniminin önemini bilir |
ÖÇ04 | Sözcük bilgisinde her sözcüğün cümle içerisindeki değeri, kullanımı ve görevini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi bileşenleri listeler | 1 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi uygular | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri kullanır ve uyarlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini paylaşır | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık kazandırma ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sözcük bilgisine giriş | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fransız dili tarihi | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Kelime türetme şekilleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Fiillerin önekleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İsim ve sıfat önekleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sonekler 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sonekler 2 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Bilmeceler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Bileşik sözcükler | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Fiil deyimleri 1 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Fiil deyimleri 2 | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Zarf deyimleri | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Değerlendirme | Ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |