FRAS305 İleri Konuşma Becerileri

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAS305
Ad İleri Konuşma Becerileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA MAVAŞOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi UMUT HÜR YAŞAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Orta üstü dil düzeyinde betimleyici, bilgilendirici, anlatısal ve kanıtlayıcı sözlü metinler üretme

Dersin İçeriği

Betimleyici, bilgilendirici, anlatısal ve kanıtlayıcı sözlü metinler üretme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Barféty, M. (2015). Expression Orale 3. Paris: Clé International

Notlar

Dupoux, B. Havard, A.M., Martial, M. & Weeger, M. (2006). Réussir le DELF B2. Paris: Didier


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Orta üstü dil düzeyinde betimleyici sözlü metinler üretir
ÖÇ02 Orta üstü dil düzeyinde bilgilendirici sözlü metinler üretir
ÖÇ03 Orta üstü dil düzeyinde anlatısal sözlü metinler üretir
ÖÇ04 Orta üstü dil düzeyinde kanıtlayıcı sözlü metinler üretir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir 1
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir 1
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Betimleyici ve bilgilendirici sözlü metin üretim ilkeleri-önceki derslerin hatırlanması Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 Betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 Betimleyici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Bilgilendirici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 Bilgilendirici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 Bilgilendirici sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Anlatısal ve kanıtlayıcı sözlü metin üretim ilkeleri-önceki derslerin hatırlanması Ön hazırlık yok Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Anlatısal sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Kanıtlayıcı sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 1 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Kanıtlayıcı sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 2 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Kanıtlayıcı sözlü metin üretme çalışmaları - öğrenci ürünlerini değerlendirme 3 Konu ile ilgili metin hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 06.05.2024 11:16