TT133 Görsel Dil 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT133
Ad Görsel Dil 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ÖZLEM USLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere görsel bilgi ve beceri kazandırmak; nokta ,çizgi,biçim,renk,doku ve ışık-gölge gibi görsel öğelerini anlatmak. Öğrencinin doğaya, insan yapımı nesnelere,tasarımlara bakışının geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Görsel bilgi ve beceri kazandırmak. Esas olarak nokta, çizgi, biçim, renk ve ışık-gölge gibi görsel algılama öğelerini öğretmek.Slaytlarla desteklenmiş görsel iletişim tasarımı, görsel dilin algılanması ve değerlendirilmesi. Öğrencinin doğaya, insan yapımı nesnelere bakışının geliştirilmesi.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

TANSUĞ, Sezer. 1988. Sanatın Görsel Dili. Remzi Kitabevi. ISBN: 975-14-0076-7. İstanbul

Notlar

MAY, Rollo.( 2003). Yaratma Cesareti (çeviren: Alper Oysal) Metis Yayınları. ISBN 975-342-190-7. , İstanbul .


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Görsel bilgi ve becerileri değerlendirebilir ve görsel algılamayı düzeltebilir.
ÖÇ02 Sanat ve tasarım konularındaki bakış açılarında farkındalık kazanır.
ÖÇ03 Sanat eseri ve tasarım nesneleri ile ilgili teorik bilgilere sahip olur.
ÖÇ04 Sanat eseri ve tasarım nesneleri hakkında analiz, sentez ve yorum yapabilir.
ÖÇ05 Sanat ve tasarım alanlarına dair yazılı ve görsel kaynaklardan yararlanabilir.
ÖÇ06 Duygu ve düşüncelerini görsel olarak ifade edebilir.
ÖÇ07 Sanat eserinden haz alma yetisi kazanır.
ÖÇ08 Sanatsal düzenleme öğe ve ilkelerinin özgün tasarımlardaki önemini kavrar.
ÖÇ09 Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlere farkındalık kazanır.
ÖÇ10 Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturur, anlar, bilir ve yeni tasarımlar yaratır..


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 3
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 5
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tasarımın Dili ve tasarım elemanları Dersle ilgili ön bilgiler edinme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Tasarım elemanları- Nokta, Çizgi Görsel Dil konularında Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
3 Tasarım elemanları- Form, Biçim (iki boyut,üç boyut,hacim) Nokta çalışması ile öğrenci portlerinin tasarlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Tasarım elemanları- Alan (derinlik,arka plan) Nokta ödevlerinin teslimi Kolaj tekniği ile derinlik konulu ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Tasarım elemanları- Hareket Kolaj tekniği ile derinlik konulu ödev; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
6 Tasarım elemanları- Doku,Düzen Derinlik ödevlerinin teslimi Model üzerinde farklı dokular yaratılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme
7 Tasarım elemanları- Renk (değer,ton,renk skalası) Doku ödevleri teslimi Sıcak ve soğuk renklerle yüzey tasarlaması; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav VİZE SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tasarım elemanları- Renk (Rengin psikolojik etkileri, renk düzenleri ile kompozisyon) Sıcak ve soğuk renklerle yüzey tasarlaması; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme
10 Tasarım ilkeleri- Denge, Ritm Sıcak ve soğuk renklerle yüzey tasarlaması; Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Yaratıcılık ve Tasarım Süreci Tasarım ortamları araştırma konularının öğrencilere dağıtılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Tasarım Ortamları- Boya ve Boyama teknikleri (enkostik,fresk,tempera,mozaik,yağlı boya) Öğrencilerin araştırma yapmaları ve ödevlerinin sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
13 Tasarım Ortamları- Boyama teknikleri (sulu boya,pastel,guvaş,akrilik,kolaj) Tasarım ortamları araştırma konularının öğrencil sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Benzetim, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Tasarım Ortamları-Tekstil, Metal, Ahşap, Seramik Tasarım ortamları araştırma konularının öğrenci sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Beyin Fırtınası
15 FİNAL SINAVI FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
16 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 01:59