Genel Bilgi
Kod | TT237 |
Ad | Baskı Tasarım 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ENGİN ALPAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin yaptıkları araştırmalar doğrultusunda özgün fikirler üreterek renk, doku, form ve yüzey ilişkilerini algılamalarını sağlamak
Dersin İçeriği
Çeşitli konular seçilerek ve konuya ait birimleri kullanarak tekstil yüzeyleri için kumaş baskı tasarımları yapmak
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Tekstil desen tarihiyle ilgili kitaplar. tekstil baskı desenleriyle ilgili kitaplar, Trend katalogları.
Notlar
Desenler Mimar Sinan Üniversitesi Güzel Sanatlar Fak. Tekstil Bölümü
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | baskı tasarım için; nasıl renk seçeceğini, deseni nasıl oluşturacağını öğrenir. |
ÖÇ02 | Tekstil tasarımı için gerekli olan araç-gereç ve malzeme bilgisine sahip olur |
ÖÇ03 | Tekstil tasarımla ilgili malzeme ve kaynakları etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ04 | Tasarım öğeleri hakkında bilgi sahibi olabilmesi ve bunları tekstil tasarımında etkin olarak kullanır |
ÖÇ05 | Çeşitli malzeme ve tekniklerle farklı dokular elde eder |
ÖÇ06 | Tekstil tasarımında rengi etkin bir şekilde kullanır |
ÖÇ07 | tekstil kumaş baskı tasarımında raportlama yöntemlerini kullanır |
ÖÇ08 | Desen tasarımını baskı işlemi için hazırlar. Desen tasarımında, desenin farklı planlarının kopyasını hazırlar. . Baskı atölyesindeki boyaların özelliklerini açıklar. |
ÖÇ09 | .Desenin renk varyanları için gerekli boya karışımlarını hazırlar. 2.1 . İlk desenin renk düzenlemesinden hareketle varyant zemin renklerini belirler. 2.2 . Desende kullanılan diğer motiflerin varyant renklerini belirler. 2.3 . Tüm varyant renkleri için boya karışımlarını uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | textil baskı tasarımı için doğadan konu araştırması yapmak | konu ile ilgili doğada gözlem yapmak | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
2 | doğal obje araştırması konusunda yönlendirmek | doğadan renkli objeler toplamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
3 | öğrencinin renk araştırmalarını düşüncelerini somut hale dönüştürmek,bu konuda çalışmalar yapmak. | doğadan renkli objeler toplayarak renk gurupları oluşturmak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
4 | doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve çizgi ile kompozisyon | çalışmak üzere çeşitli objeler hazırlamak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
5 | doğadan çalışma , çizgi ile ifadesi ve çizgi ile kompozisyon kurgu | çalışmak üzere çiçek-yaprak gibi objeler hazırlanır | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
6 | desen oluşturmak için yapılan çizimlerden büyük orta ve küçük boy motiflerin seçilmesi | yatay çizgi çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
7 | raport tekrarına göre motiflerin kağıda geçirilmesi | dikey çizgi çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
8 | Ara Sınav | araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | şal tasarımı Baskı çalışmalarına devam, öğrencilerin uygulamalarının eleştirilmesi. | pazar araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
10 | Baskı atölyesindeki malzemeler ve araçlar hakkında bilgilendirme ve baskı hazırlık aşaması | tema raştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
11 | hazırlanan raportlu çizimin boyama için resim kağıdına aktarılması | desen araştırması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
12 | Desen planlarının üst üste çakıştırılması ile oluşabilecek desen hatalarının kontrolü ve düzeltilmesi. | eskiz | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
13 | desenin ecoline ve suluboya tekniği ile boyanması | tarihsel süreçte ekose örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
14 | kravat tasarımı | ekose eskizi | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Tartışma |
15 | eşarp tasarımı | proje sunumu | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları. | proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje sunumu | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |