Genel Bilgi
Kod | TT209 |
Ad | Buluş Kompozisyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil tasarımlarının baskıya hazır hale getirilmesini ögrenir.Kumaş türüne göre desen tasarımını yapmayı kavrar.
Dersin İçeriği
Tasarımların baskıya hazırlama aşamaları ve detayları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Tasar, Hulusi Güngör Temel Tasarım Latife Gürer Tekstil Yüzey Tasarımı Yaratı Sürecinde Renk Semra Gür Üstüner (Sanatta Yeterlik Tezi) internet kaynakları Çağlarca, S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi,İst.,1993.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir. |
ÖÇ02 | Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır. |
ÖÇ03 | Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur. |
ÖÇ04 | Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklar. |
ÖÇ05 | Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur. |
ÖÇ06 | Öğrenci tekstil tasarımının yaratıcı ve görsel becerilerini teknolojiyle birleştirip açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeri hakkında bilgi verilmesi Tasarım öğe ve ilkeleri ile ilgili sunum | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Birim oluşturma , kurşun kalem ve mürekkep ile resimleme. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Birimin yeni sistemler ile çeşitlenmesi. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 1 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 2 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 1 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 2 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci proje sunumu hazırlamalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Üçgen birim oluşturmak için uygun kesitler alma. Anlatılan sistem önermeleri ile 3 farklı birimden altıgen sistem örnekleri oluşturma. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Büyük-küçük ilişkisi. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Büyük-küçük ilişkisi ve doku. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Boşluk doluluk ilişkisi | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrenci final sınavında teslim edeceği dosya için eksik konuların tamamlar. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım ve uygulamalarını dosya ile sunar | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |