Genel Bilgi
Kod | TT209 |
Ad | Buluş Kompozisyon |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil tasarımlarının baskıya hazır hale getirilmesini ögrenir.Kumaş türüne göre desen tasarımını yapmayı kavrar.
Dersin İçeriği
Tasarımların baskıya hazırlama aşamaları ve detayları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Temel Tasar, Hulusi Güngör Temel Tasarım Latife Gürer Tekstil Yüzey Tasarımı Yaratı Sürecinde Renk Semra Gür Üstüner (Sanatta Yeterlik Tezi) internet kaynakları Çağlarca, S., Renk ve Armoni Kuralları, İnkılap Kitabevi,İst.,1993.
Notlar
İnternet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biçim birimde bir yön verilerek vektörün yönünü saptama ve çözümlenmesini raport tekrarını belirler öğrenir. |
ÖÇ02 | Tekstil yüzeylerinin baskıya hazır hale getirilmesi biçim birimlerin yorumlama becerisini kazanır. |
ÖÇ03 | Deseni oluştururken deseni sonsuza kadar çıkarma özelliğine sahip olur. |
ÖÇ04 | Desen şablon figür oranları ve çizim,ışık renk kombinasyonları farklı boyama teknikleri ile kumaş dokusunun kağıda aktarılmasını açıklar. |
ÖÇ05 | Çizim teknikleri ile koleksiyon sunumu gibi konulara değinir öğrenme bilincine sahip olur. |
ÖÇ06 | Öğrenci tekstil tasarımının yaratıcı ve görsel becerilerini teknolojiyle birleştirip açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeri hakkında bilgi verilmesi Tasarım öğe ve ilkeleri ile ilgili sunum | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Proje Temelli Öğrenme |
2 | Birim oluşturma , kurşun kalem ve mürekkep ile resimleme. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
3 | Birimin yeni sistemler ile çeşitlenmesi. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
4 | Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 1 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
5 | Birimin tekrar ilkeleriyle düzenlenmesi 2 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
6 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 1 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
7 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. 2 | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci proje sunumu hazırlamalıdır. | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Üçgen birim oluşturmak için uygun kesitler alma. Anlatılan sistem önermeleri ile 3 farklı birimden altıgen sistem örnekleri oluşturma. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
10 | Büyük-küçük ilişkisi. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | Büyük-küçük ilişkisi ve doku. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
12 | Doku çalışması ve yüzeyde kullanımı. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
13 | Boşluk doluluk ilişkisi | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
14 | Öğrenci final sınavında teslim edeceği dosya için eksik konuların tamamlar. | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
15 | Tasarım ve uygulamalarını dosya ile sunar | Öğrenci gerekli malzemeler ile hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci sunuma gerekli olan paspartu malzemelerini hazırlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 2 | 10 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,00 | ||
AKTS | 2 AKTS |