TT212 Sanat Tarihi 2

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT212
Ad Sanat Tarihi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı 17. yüzyıl. ve 19. yüzyılda biçimlenen sanat akımlarının temel karakterlerini; bu akımların düşünsel, siyasal etkilenme kaynaklarını, baş yapıtları, önde gelen sanatçıları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Bu ders 17 yüzyıl ile 19. yüzyıl arasında biçimlenen sanat hareketlerinin karakterlerini, önde gelen sanatçılarını ve başyapıtları içermektedir: Rokoko, Neo Klasisizm, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Neo Empresyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Sanat Ansiklopedisi (Romantizm, Empresyonizm), Remzi Yayınları, İstanbul Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.3, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981 Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998 İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Sanat, Remzi Yayınları, İstanbul Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul,1992 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986 Arnould HAUSER, Sanatın Toplumsal Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul

Notlar

Bulunmamaktadır


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 17. yüzyıl ile 19. yüzyıl arasındaki sanat hareketleri ve süreçleriyle ilgili temel kavramları tanımlar.
ÖÇ02 17. yüzyıl ile 19. yüzyıl arasında gerçekleşen sosyal, ekonomik ve düşünsel yapıların sanata etkilerini açıklar
ÖÇ03 17. yüzyıl ile 19. yüzyıl arasındaki sanat hareketlerini biçim ve içerik açısından karşılaştırır.
ÖÇ04 17. yüzyıl ile 19. yüzyıl arasındaki sanat hareketlerini temsil eden sanatçıları ve sanat eserlerini tanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, kaynakların tanıtımı ve yöntem hakkında bilgi verilmesi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Aydınlanma felsefesi, Aristokrasinin çöküşü, Burjuva kültürünün yükselişi ve sanattaki yansımaları Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Rokoko Sanatı Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
4 Neoklasisizm: Arkeolojik Klasisizm ve Devrim Klasizmi Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
5 Romantizm: Romantik süreçte, sanat, sanat yapıtı, sanatçı kimliğin yeniden tanımlanması Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
6 Realizm ve Barbizon Okulu Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösteri
7 Modern Sanat Üzerine Tartışmalar Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
8 Ara Sınav Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Empresyonist Sanat Anlayışını Oluşturan Koşullar: Sanatçı Toplantıları, Fotoğraf ve Japon Sanatı Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
10 Empresyonizm: Fransa ve diğer ülkelere yayılışı Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
11 Neo Empresyonizm Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
12 Post Empresyonizm: Cezanne, Von Gogh, Gauguin Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Sembolizm Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
14 Nabiler ve Ön Rafaellocular Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
15 Genel Değerlendirme ve Tekrar Kaynak okuma slayt hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soru hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:04