Genel Bilgi
Kod | TT216 |
Ad | Giysi Teknik Çizim ve Malzeme Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; giysi tasarımında teknik çizim kriterleri temel alınarak giysi üzerine temel ürün ve aksesuar çeşitleri ve detaylarının incelenmesi teknik çizimlerinin yapılabilmesi, giysi tasarımlarının teknik çözlümlemesinin yapılması ve dikim öncesi teknik föylerini hazırlayacak düzeyde teknik çizim bilgisi aktarmayı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Teknik çizim tanımı, giysi dikim detaylarının teknik çizim boyutunda anlatımı. Giysi tasarımında kullanılan aksesuarların anlatımı ve çizim uöntemleri, teknik föy hazırlık aşamasının anlatımını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Drudi, Elisabetta, Tiziana, Paci, “Figure Drawing For Fashion Design”, The Pepin Press, Amsterdam, 2001. Tahtam, Caroline, Seaman Julian, “Fashion Design Drawing Course”, China, 2003. Ireland, John “Şablon Çizim Teknikleri”, Güncel Yayıncılık, İstanbul, 2009.
Notlar
Burke Sandra, “Fashion Artist”, Burke Publishing, China, 2006. Huaixiang, Tan “Character Costume Figure Drawing”, Focal Press, China, 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, tüm giysi çeşitlerini ve giysi detaylarını tanır. |
ÖÇ02 | Öğrenciler, temel giysi form ve detaylarının teknik çizimlerini, tasarım föyüne hazırlık aşaması düzeyinde çizer. |
ÖÇ03 | Öğrenciler, temel giysi formlarını temel alarak model uygulama çalışmalarını ölçekli olarak çizer. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, teknik çizim kullanım alanlarını tanımlar |
ÖÇ05 | Öğrenci, tasarımı yaptığı giysi modelinin teknik çizimini yaparak, tüm teknik detayları ile kalıp ve numune aşamasına yönlendirilecek olan tasarım teknik föyü hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Estetik farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi aktarma | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Üst beden tişört, body gibi ürün gruplarının varyasyonları ve gerçek üründen ölçülü teknik çizimlerinin yapılması. | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
3 | Üst beden bluz, gömlek gibi ürün gruplarının varyasyonları ve gerçek üründen ölçülü teknik çizimleri | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
4 | Alt beden pantolon ve şort varyasyonları ve gerçek üründen yapılan teknik çizimleri öğretir | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Alt beden eket varyasyonları ve gerçek üründen yapılan teknik çizimlerinin gösterimi | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Elbise varyasyonları ve gerçek üründen ölçülü teknik çizimlerinin yapılması | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Ceket varyasyonları ve gerçek üründen ölçülü teknik çizimlerinin yapılması | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci, sınav alanında gerekli ekipmanları ile hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
9 | Çocuk ve bebek giyimi ölçekleri ve teknik çizimi. 1 | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Çocuk ve bebek giyimi ölçekleri ve teknik çizimi. 2 | Öğrenci, evrensel beden ölçülerini araştırıp, gerekli ekipman ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Tasarım teknik föy hazırlık aşamalarının ve tasarım Teknik föyünün temel ilkelerinin ve içeriğinin anlatımı | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Anlatım |
12 | Uygulamalı tasarım teknik föy hazırlığı | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Öğrencinin kendi tasarımının teknik çözümlemesinin uygulamalı anlatımı 1 | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Öğrencinin kendi tasarımının teknik çözümlemesinin uygulamalı anlatımı 2 | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Anlatım |
15 | Öğrencinin kendi tasarımının teknik çözümlemesinin uygulamalı anlatımı 3 | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile derse hazır gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile sınav salonunada hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, gerekli ekipmanlar ile sınav salonunada hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 2 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 11 | 1 | 11 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |