Genel Bilgi
Kod | TT218 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesi.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, bilgisayarı oluşturan temel yazılım ve donanımları, bilgisayar destekli tasarıma yönelik temel bilgileri, sayısal görüntü işleme ilkelerini ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmeleri amacıyla uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci daha önceki bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.
Kaynaklar
web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012
Notlar
web Tutorial videolar ve Adobe Photoshop CS6, Özge Mardi Bayar, Kodlab Yayıncılık, 2012 Publishing 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, programın özelliklerinin getirisi ile etkili sunum yöntemlerini oluşturur. |
ÖÇ02 | Sunum paftaları hazırlar. |
ÖÇ03 | Hazırladığı tasarımları Adobe Photohop programında giydirme tekniği ile gerçekçi görseller elde eder. |
ÖÇ04 | Adobe Photoshop görüntü işleme yazılımını etkin kullanarak bilgisayar ortamında farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar hazırlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Adobe Photoshop sayısal görüntü işleme yazılımının tekstil baskı tasarımı amaçlı genel tekrarı | Dersle ilgili ön bilgiler toparlama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | Ekili bir sunum paftasında olması gereken özelliklerin anlatımı ve örnek gösterimler | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | çıkış noktaları seçilip bu doğrultuda el çizimi ya da dijital ortamda desen çalışmalarına başlanır | alanlarına yönelik yaratıcı fikirleri önceden düşünmüş olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir 1 | Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Eskizler rotasyon desen tasarımı için değerlendirilir. 2 | Öğrenci eskizlerini yapmış olarak derste hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | El çalışması tasarımların dijital dosyalara dönüştürülerek bilgisayar destekli raportlanması yapılır | Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | 7 vize sınavı | Öğrenci kendi el çalışmalarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci digitalgörsellerini hazır bulundurmalı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sunum Paftası hazırlamanın detayları işlenir ve uygulamalı olarak gösterilir. | Öğrenci digitalgörsellerini hazır bulundurmalı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Koleksiyon çalışmasının etkili sunumu için dijital ortamda çalışılır. | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları. | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Giydirme işlemine yönelik uygulama çalışmaları | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Koleksiyondaki desenlerin her biri farklı objelere giydirilir | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Sunum paftalarının son değerlendirmeleri | Öğrenci giydirmeye yönelik beyaz zeminli bir koltuk görselini ve giydirmeye yönelik metraj desen hazır bulundurmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Final Sınavı öncesi genel tekrar. | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci, sınav salonunda hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 11 | 2 | 22 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |