Genel Bilgi
Kod | TT301 |
Ad | Bilgisayar Destekli Tasarım 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
El çizimi ya da bilgisayar ortamında hazırlanmış olan özgün tasarımların , dijital ortamda metraj desene dönüştürülmesi, Gİysi teknik çizimlerin vektörel olarak dijital ortamda oluşturulması ve ürüne yönelik giydirme yöntemleri kullanarak etkili sunumlar oluşturabilmesidir.
Dersin İçeriği
Öğretim görevlisi öğrencilere, Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını farklı tekstil gruplarına yönelik tasarımlar yaratabilmelerini ve Giysi Tasarımı dersini destekleyici amaçlı Giysi Teknik Çizimini program araçlarını kullanarak vektörel biçimde çizme tekniklerini uygulamalı olarak öğretir. Öğrenciler tasarım-çizim becerisini geliştirici ve Adobe Illustrator görüntü işleme yazılımını etkin kullanmaya yönelik ödev ve projeleri hazırlayarak sunarlar.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur. Ancak öğrenci, daha önceki yarıyıllara ait bilgisayar destekli tasarım derslerini almadıysa ya da alıp başarısız olduysa bu dersten başarılı olamayabilir.
Kaynaklar
Öğrencinin ders sırasında kendi aldığı notlar, kaynak olarak kullanılacaktır.
Notlar
Tutorial videolar, internet kaynakları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu derste verilen eğitim sonunda öğrenci; bilgisayar ortamında, sayısal görüntü üretim ve işleme tekniklerine ait temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Nesne yönelimli bir programı (Adobe Illustrator) temel düzeyde öğrenerek vektör grafiği üretebilir. Vektör grafiği üretirken temel çizim tekniklerini kullanma becerisini edinir. |
ÖÇ03 | Moda illustrasyon bilgisini kullanarak, vektörel çizim teknikleriyle Moda ilustrasyon çizimleri yapar. |
ÖÇ04 | Vektörel ortamda çizdiği motifleri raportlama tekniklerine uygun şekilde metraj desene dönüştürür. |
ÖÇ05 | Vektörel temel çizim tekniklerini kullanarak Giysi Teknik Çizimleri hazırlar. |
ÖÇ06 | Vektörel metraj desenleri oluşturduktan sonra sonra, çizdiği moda ilüstrasyonu figürünün giysilerine yerleştirerek, etkili sunumlar yaratır. |
ÖÇ07 | Vektörel grafik oluşturma bilgisi ile kendi logo ve amblemini tasarlayabilir. |
ÖÇ08 | Kartvizit ve portfolyo ve afiş tasarımı yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş. Genel Bilgiler. Ders İçin Gerekli Malzemeler ve Dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme | Öğrenci bir önceki haftanın tekrarını yapmış olarak derse gelmeli. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Adobe Illustratör vectorel görüntü işleme yazılımının tanıtımı. Addobe Photoshop ile arasındaki teknik farkın anlatımı. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
3 | Programınmoda tasarımına yönelik kullanım alanları. Dergi, gazete vb kaynakların ders sırasında taranması ve her öğrencinin farklı modelleri çözümleme çalışmaları yapması | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Araçlarda Pen toolun teknik çizime yöneli uygulamalı anlatımı | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
5 | Programın Araçlar menüsünün anlatımı ve belirlenen ürün gruplarına ait çizimler yapılarak programların kullanılması. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Seçilen modeller üzerinden teknik detayların program yardımı ile çalışılması | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
7 | Tekstil dikim aksesuarlarının (düğme, fermuar vs) vektörel çizimi. | Öğrenci dergikitap vsgörselleri digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci der tekrarlarını yaparak sınava çalışmış olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Program aracılığı ile Giysi Tasarımına yönelik artistik model çalışmaları | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
10 | Illustrator programı kullanılarak metraj desen çalışmasının yapılması. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Addobe Photoshop ve Illustrator programlarının ortak kullanıarak artistik model çizimlerin giydirilmesi. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması. | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | Artistik model üzerinde Özgün tasarımların uygulanması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Logo tasarımının anlatımı ve uygulanması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | kartvizit tasarımı anlatımı ve uygulaması | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrencikendi elçizmleriniyada hazır model fotolarını digital ortama aktarmış olarak hazır bulunmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğrenci der tekrarlarını yaparak sınava çalışmış olmalı. | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 3 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 3 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 11 | 2 | 22 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |