TTS342 Dokuma Tasarımı 4

9 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TTS342
Ad Dokuma Tasarımı 4
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 9 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders öğrencinin, çift katlı dokuma yapılar kullanarak bir fikrin eskiz aşamasından ürüne dönüşmesine kadar geçen süreçte(araştırma, taslak, eskiz, tasarım, malzeme seçimi, üretim, sunum) tasarım ölçütlerini giysilik ve/veya ev tekstiline dönük kumaş koleksiyonları oluşturmada kullanımını amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Koleksiyon oluşturma evrelerinin, başta moda kavramı olmak üzere anlatılmasıdır. Güncel trendler doğrultusunda oluşturulacak giysilik ve ev tekstiline yönelik dokuma kumaş tasarım koleksiyonlarının hazırlanması, bilgisayar destekli programda varyantlarının hazırlanması, sunumu ve armürlü dokuma tezgahında prototip tasarımların çözümlenerek dokunmasıdır.. Armürlü ve Jakarlı tasarımların farklarının anlaşılmasını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur. Ancak Kumaş Yapı Bilgisi ve Dokuma Tasarımı derslerini almamış / derslerinden başarısız olmuş öğrenci bu dersten başarı göstermekte zorluk çeker.

Kaynaklar

Bu dersle ilgili yazılı kaynak yoktur.

Notlar

İlgili makaleler, ilgili internet kaynakları, tasarım dergileri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Moda trendlerini yorumlayarak orijinal bir tema geliştirir.
ÖÇ02 Görsel kaynaklardan yararlanarak yaratıcı, yenilikçi, özgün estetik yaklaşımlar geliştirir.
ÖÇ03 Eskizler hazırlar, tasarım kriterleri, ve malzeme, renk, yapı ve iplik ile senteze ulaşarak dokuma kumaş yaratır
ÖÇ04 Çift katlı kumaş yapıları ile tasarım geliştirir
ÖÇ05 Kumaş koleksiyonunu yaratıcı ve yenilikçi biçimde sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergiler.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturup ve yeni tasarımlar yaratma bilgisi edinir. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olur. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturur. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürür. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar oluşturup, yaratıcı sunumlarla anlatır. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme becerisine sahip olur. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme becerisi gelişir. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilişim- iletişim teknolojilerine ve yeni programlara adapte olup/öğrenerek, bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımları oluşturur. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak çeşitli renk kombinasyonları oluşturur. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme yöntemiyle tasarım sorunlarını çözebilme yetkinliği kazanır. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşır. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Estetik farkındalık kazanır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çift katlı kumaş yapılarının anlatımı: torba yapı için hazırlık aşamaları iki renkli çözgü çekilmesi, dokuma tezgahının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 çift katlı kumaş , torba, bağlantılı yapılar ve uygulamaları torba yapı, değişen yüzlü, atkı ve çözgü bağlantılı çift katlı yapılarla ilgili örgü , tahar armür planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Sezon, ev tekstili trendleri ile ilgili öneriler, renk ve doku analizleri Piyasadaki ev tekstili, döşemelik kumaş araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
4 Tema seçimi ve eskiz çalışmaları Malzeme araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
5 Teknik çözümleme ve kombin çalışmaları İplik ve Malzeme araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
6 Dokuma uygulamaları 1 Tezgah üzerinde kombin araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
7 Dokuma uygulamaları 2 Tezgah üzerinde kombin araştırması Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınavlar Bilgisayar destekli tasarım programında sunum önerisi geliştirme Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Sezon ilkbahar yaz- giysilik kumaş trendleri , yüzey tasarım, doku trendleri üzerine görüş alış-verişi Piyasadaki giysilik ve aksesuar amaçlı kumaş araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
10 Öğrencilerin belirli bir hedef kitle belirleyerek tasarım problemi oluşturması Pazar ve marka araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
11 Problemin çözümüne dönük öneriler: kullanım yeri, yaş, cinsiyet, tema ve bu verilere bağlı oluşturulan eskizler Malzeme araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
12 eskiz ve temanın uyumluluğu üzerine seçim yapma, özgün çözümler üretme Malzeme ve renk araştırması Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
13 Seçilen eskizlerin, malzeme, teknik, strüktür seçimi ile dokumaya aktarılması Teknik çözümleme Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
14 Koleksiyon oluşturmak için dokuma uygulamaları Kombin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
15 Dokuma uygulamaları 3 Kombin araştırma Öğretim Yöntemleri:
Proje Temelli Öğrenme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sunum araştırma Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 5 65
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 9 63
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 11 11
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 225
Toplam İş Yükü / 25 (s) 9,00
AKTS 9 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:47