Genel Bilgi
Kod | TTS429 |
Ad | Dokuma Tasarımı 5 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. SEVİM TUĞBA ARABALI KOŞAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kullanım alanı göz önünde bulundurularak farklı malzeme ile çağdaş tasarımlar yapıp koleksiyon oluşturmak.
Dersin İçeriği
Hangi malzeme ile hangi tasarımı yapabileceğini kavratıp bu tasarımın ev tekstili mi ya da giysilik kumaş olarak uygulanabileceğini özümsetmek ve bunların tümü ile koleksiyon bilincini harmanlatmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Structure and Surface, Contemporary Japanese Textiles, Cara McCARTY Matilda MCQUAID, The Museum of Modern Art, Harry N. Abrams Inc., New York, 1998 Techno Textiles II , E. Sarah BRADDOCK & Marie O Mahony , Thames and Hudson, Chine, 2005 Elements Of Weaving, A Complete Introduction To The Art And Techniques, Azalea Stuart THORPE and Jack Lenor LARSEN, Doubleday Company, INC., New York, 197
Notlar
Trend eğilimleri ve internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hangi malzeme ile hangi tasarım yapabileceğini ve bu yaptığı tasarımı ne şekilde sunabileceğini bilir. |
ÖÇ02 | Kumaş koleksiyonu hazırlar ve hazırladığı kumaş koleksiyonunu kullanım alanına göre uygular ve sunar. |
ÖÇ03 | Moda trendlerini takip edip, kendi tasarımlarını hayata geçirir. |
ÖÇ04 | Tasarımlardan üretime geçiş sürecinde teknik, hammadde, iplik özelliklerini doğru analiz ederek uygun üretim çözümlemelerini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kumaş koleksiyonu hazırlığı için gelecek sezon trendleri araştırılır. | Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Yazılı kaynak ve piyasa araştırması, Firmalara ait katalog ve kumaş incelemeleri, Sezon Trendlerinin ve güncel kumaş fuarlarındaki yenilik ve gelişmeler araştırılır. | Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Çeşitli teknikler üzerine araştırmalar ve malzeme özellikleri, malzeme ve kullanılacak tekniklerin incelenmesi ve eskiz tasarım çalışmaları | Herkes kendi grubu için malzeme, renk, örgü,.. araştırmasına girer | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ders ile ilgili kaynakların incelenmesi ve proje konusunun belirlenmesi | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
5 | Belirlenmiş konu hakkında devam eden ilham kaynağı olabilecek görsel materyal ve kütüphane araştırması | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seçilen konu hakkında öğrencinin hazırladığı Powerpoint sunumu ve eskiz çalışmalarının ve hikaye paftasının hazırlanmasının başlaması | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası |
7 | Gruplara göre seçimler yapılır ve tezgahta tasarımların dokunmasına başlanır. | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Eskiz ve tasarım teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Ana dokuma hazırlıkları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Ana dokuma oluşumu | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Varyant dokuma | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kombin dokuma | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Tasarım ve uygulama çalışmaları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje hazırlığı | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tasarımların sunumları ve öğrenci savunmaları | Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | proje teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl sonu Sınavlaroı | Eskiz ve tasarım teslimleri | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |