Genel Bilgi
Kod | TT422 |
Ad | Portfolyo |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HANDE BİLVAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler, eğitimleri boyunca yapmış oldukları çalışmaları ve kazanmış oldukları birikimi, doğru teknik ve yöntemlerle, etkili bir biçimde sunumu konusunda yönlendirileceklerdir. Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanması; İş başvuruları, lisansüstü eğitim, yurtdışı eğitim başvurularında talep edilen kişisel sunum kitapçığı portfolyo tasarımının kurallarıyla hazırlayabilmesi; amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Öğrenciler 4 yıllık çalışmalarını Bölüm öğretim elemanlarının arşivinden temin ederek, tümünü dijital ortama aktarır ve portfolyosunu hazırlar.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Öğrencilerin kendi çalışmaları kaynak olmaktadır.
Notlar
İnternet ve web sayfalarındaki örenkler.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci özgeçmişini yazabilme yeteneği kazanır. |
ÖÇ02 | Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bilgisayar ortamında Tasarım programları aracılığı ile özgün sunumlar hazırlar. |
ÖÇ04 | 4 yıllık çalışmalarını içeren, kendi kimliğini yansıtacak özgün bir portfolyoyu hazırlar ve sunar. |
ÖÇ05 | Öğrenci, kendisini görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade edebilir duruma gelir. |
ÖÇ06 | İş görüşmesi etiğini öğrenir. |
ÖÇ07 | Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları benimser. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Özgeçmiş nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Kartvizit nedir, Nasıl Hazırlanır. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
3 | Özgeçmiş bilgilerinin derlenmesi-Kartvizit Taslağının değerlendirilmesi. | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Soru-Cevap |
4 | Özgeçmiş hazırlama süreci- Kartvizit Okleri | Öğrenci kişisel bilgilerini derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
5 | Özgeçmişlerin sonlandırılması ve kontrolü- ön değerlendirme. | Öğrenci CV sini çıktı almalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Portfolyo nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralların aktarımı. | Öğrenci Portfolyo yapımı için geçmiş çalımalarını bölümün arşividen alır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | ödev- Taslak değerlendirme | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
9 | Portfolyo hazırlama süreci | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Portfolyo ya eklenen projelerin ve proje bilgilerinin kontrolü | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Hazırlanan Portfolyo Taslağının değerlendirmesi | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Hazırlanan ilk örnek portfolyonun değerlendirmesi ve düzeltmelerin tespiti | Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Hazırlanan ilk örnek portfolyonun düzeltmelerin tespiti | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Portfolyonun kontrolü ve sonlandırılması | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | İş başvurularında ve Mülakatlarda dikkat etmesi gereken genel kurallarının aktarılması | Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 2 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 12 | 1 | 12 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 3 | 3 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |