TT422 Portfolyo

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TT422
Ad Portfolyo
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. HANDE BİLVAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. HANDE BİLVAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrenciler, eğitimleri boyunca yapmış oldukları çalışmaları ve kazanmış oldukları birikimi, doğru teknik ve yöntemlerle, etkili bir biçimde sunumu konusunda yönlendirileceklerdir. Özgeçmiş yazabilme yeteneği kazanması; İş başvuruları, lisansüstü eğitim, yurtdışı eğitim başvurularında talep edilen kişisel sunum kitapçığı portfolyo tasarımının kurallarıyla hazırlayabilmesi; amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Öğrenciler 4 yıllık çalışmalarını Bölüm öğretim elemanlarının arşivinden temin ederek, tümünü dijital ortama aktarır ve portfolyosunu hazırlar.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

Öğrencilerin kendi çalışmaları kaynak olmaktadır.

Notlar

İnternet ve web sayfalarındaki örenkler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci özgeçmişini yazabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ02 Etkili sunum teknikleri hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ03 Bilgisayar ortamında Tasarım programları aracılığı ile özgün sunumlar hazırlar.
ÖÇ04 4 yıllık çalışmalarını içeren, kendi kimliğini yansıtacak özgün bir portfolyoyu hazırlar ve sunar.
ÖÇ05 Öğrenci, kendisini görsel, yazılı ve sözlü iletişim yöntemleriyle etkili bir şekilde ifade edebilir duruma gelir.
ÖÇ06 İş görüşmesi etiğini öğrenir.
ÖÇ07 Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralları benimser.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel sanat öğe ve ilkelerini kullanarak yüzey düzenleme ve üç boyutlu tasarımları oluşturan yöntemleri tanımlar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemleri, tasarım ilkeleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konularını örnekleri ile açıklar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Edindiği çizim, kompozisyon ve renk bilgisini endüstriyel alanda estetik değerlerle birlikte gösterir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dokuma, örme, baskı ve giysi sektörlerinde tasarımdan üretime geçiş sürecinde teknik ve malzemeyi tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tekstil ve moda tasarımı alanında bilgisayar destekli tasarım yazılımlarını tanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil sektöründe moda ve marka geliştirme yöntemleri ile edindiği pazarlama bilgisini sunar.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde edindiği tekstil tasarımı ve moda konularını anlatır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve hedef kitle ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri geliştirir. 5
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Soyut ve somut kavramları algılayarak, özgün yapıtlara dönüştürür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanarak özgün koleksiyonları yaratıcı sunumlarla gerçekleştirir.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tekstil ve giysi tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırarak kullanıma yönelik yeni tasarımlar geliştirir 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarımı şekillendiren tarihsel, toplumsal olguları, çağdaş düşünme biçimlerini ve güncel moda eğilimlerini gözlemleyerek yorumlar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Tekstil tasarımı ve sanat alanında edindiği bilgileri kullanarak iki boyutlu yüzeyler ve/veya üç boyutlu ürünler oluşturur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşam boyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Tekstil ve moda tasarımcısının toplum içindeki rolünü kavrayarak tarihsel, sosyal, ekonomik, ergonomik, antropometrik ölçütlere göre prototip tasarımlar yapar. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım eğitimiyle edindiği görsel kültür ve sanatsal algı, estetik değerlendirme ve yaratıcı ifade biçimlerini meslek yaşamında fark yaratacak şekilde kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farklı disiplinlerle ekip çalışması içinde, çözüm odaklı düşünme yöntemi ile tasarım sorunlarını çözer. 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım oluşturma sürecinde mesleki sorumluluk anlayışı ve etik bilinci ile hareket eder. 5
PÖÇ20 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Oluşturduğu iki ya da üç boyutlu özgün sanat ve tasarım nesnelerini bireysel ya da grup çalışması yaparak sergiler. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dersin işleyişi hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Özgeçmiş nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Kartvizit nedir, Nasıl Hazırlanır. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
3 Özgeçmiş bilgilerinin derlenmesi-Kartvizit Taslağının değerlendirilmesi. Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Soru-Cevap
4 Özgeçmiş hazırlama süreci- Kartvizit Okleri Öğrenci kişisel bilgilerini derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
5 Özgeçmişlerin sonlandırılması ve kontrolü- ön değerlendirme. Öğrenci CV sini çıktı almalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Portfolyo nedir, nasıl hazırlanmalıdır teorik bilgilerinin aktarılması Proje ve dosya sunumlarında dikkat etmesi gereken genel kuralların aktarımı. Öğrenci Portfolyo yapımı için geçmiş çalımalarını bölümün arşividen alır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 ödev- Taslak değerlendirme Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav
9 Portfolyo hazırlama süreci Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Portfolyo ya eklenen projelerin ve proje bilgilerinin kontrolü Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Hazırlanan Portfolyo Taslağının değerlendirmesi Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Hazırlanan ilk örnek portfolyonun değerlendirmesi ve düzeltmelerin tespiti Öğrenci Portfolyo için geçmiş çalımalarını derler Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Hazırlanan ilk örnek portfolyonun düzeltmelerin tespiti Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Portfolyonun kontrolü ve sonlandırılması Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 İş başvurularında ve Mülakatlarda dikkat etmesi gereken genel kurallarının aktarılması Öğrenci Portfolyo hazırlıklaını digital ortama aktarır. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Portfolyosunu hazırlayıp çıktı halinde teslim eder Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 11 3 33
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:32